![]() |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Så Ive fikk rundt 10 USB-porter.
2 på tastaturet 2 på skjermen 6 på tårnet. Nå her er hva Baffles meg. Jeg har de fleste av mine tårnet seg full og tiden å måtte bruke tastaturet dem, men når jeg kobler noe i det, sier dette USB ikke har nok strøm, eller noe. Hva er poenget i å ha så mange hvis du ikke kan bruke dem?
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Fordi forskjellige enheter tegne forskjellige mengder strøm.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
høyere watt's PSU løse det problemet?
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Tviler på det. USB-buss skulle forsyne saften og sannsynligvis blir overbelastet.
Løsningen er å kjøpe en strømforsynt USB-hub, som Belkin seg, og sett alle faste periferiutstyr til det og skyve det ned bak deg desk ![]() Må du kontrollere at det er en som settes inn i MAINS for strøm. Plugg uplink-port på den inn i en port på datamaskinen. På denne måten huben kan gi mye mer strøm enn ombord hovedkort leverer trolig kan. Deretter kan du fremdeles bruke andre porter på skjerm / tastatur for ting som du kobler til og ta bort igjen.
|
|
|||
|
|||
|
Ok stor allerede bestilt en med 4 USB-hub er i. Perfekt. Takk Serverguy.
Men hvorfor de setter dem i så mange enheter fremdeles gåter meg.
|
|||
|
|||
|
Sitat:
Jeg tror de gjør det fordi de ikke forventer at du bruker dem alle samtidig. Og de vet ikke at du allerede har et tastatur med porter og en PC med gazillions porter ol Det er ikke noe problem med mindre alle portene er tilkoblet med kraft sulten enheter. Det kan også bli verre hvis du har en unpowered hub (som tastaturet) plugget inn i en port på datamaskinen og deretter har mange enheter koblet til tastaturet. Det betyr at all makt skulle opprinnelig bli trukket fra bare én USB-socket at tastaturet pluggene på. De verste strømmen sulten enheter er ting som eksterne DVD-stasjoner, eksterne harddisker, Webkameraer etc uten strøm murstein på dem. Dette betyr at de har til å trekke alle sine strøm via USB-kontakten på PC. Nyttig når du er på ferie uten strøm, men ikke så stor når du ønsker dem alle på samtidig. Du vil også bli overrasket over hvor mye strøm de trekke når det ikke engang slått på (så å si). USB-portene på PC ofte vært drevet på, selv når PCen er slått av for å gjøre problemet verre.