![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Så ive fick cirka 10 USB-portar. 2 på tangentbordet 2 om övervakning 6 på tornet. Nu är det baffles mig. Jag har de flesta av mina torn dem fullt ut och nu behöver använda tangentbordet dem men när jag plug något i det står det USB inte har tillräckligt med ström eller något. Vad är det för mening med att ha så många om du inte kan använda dem?
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Eftersom olika enheter drar olika mängder ström.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| högre watt är psu åtgärda det problemet?
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Tvivlar på det. USB-buss skulle leverera juice och är förmodligen översvämmas. Lösningen är att köpa en USB-hub, liksom Belkin dem och anslut alla dina permanent kringutrustning till den och stoppa ner det bakom dig skrivbord ![]() Du måste se till att det är ett som ansluts till elnätet för makten. Anslut uplink-porten på den till en port på din dator. På så sätt hubben kan ge mycket mer effekt än den inbyggda moderkortet leverans förmodligen kan. Sedan kan du fortfarande använda andra hamnar på monitorn / tangentbord för saker som du ansluter och sedan ta bort den igen.
|
| |||
| |||
| Ok bra, redan beställt en med 4 USB-hubb i. Perfekt. Tack Serverguy. Men varför de lägger dem på så många kringutrustning fortfarande gåtor mig.
__________________ Bärbar dator Alienware Area-51 M15x: Intel ® Core ™ 2 Duo T9300 8800M GTX 4gig 800MHz RAM oh, och en Iphone |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag tror de gör det eftersom de inte förväntar dig att använda dem alla samtidigt. Och de vet inte att du redan har ett tangentbord med portar och en PC med gazillions hamnar etc. Det är inget problem, såvida inte alla hamnar är inkopplad med ström hungriga enheter. Det kan också förvärras om du har en unpowered hub (som ditt tangentbord) kopplas in i en port i datorn och sedan har många enheter som anslutits till tangentbordet. Det betyder att all makt fick ursprungligen dras av bara en USB-uttaget att tangentbordet pluggar på. Det värsta makt hungriga enheterna är saker som extern DVD, Externa hårddiskar, webbkameror etc utan makt sten på dem. Detta betyder att de måste ta alla deras makt via USB-uttaget på datorn. Användbara för när du reser utan behörighet men inte så bra när du vill ha dem alla på samma gång. Du skulle också vara förvånad över hur mycket ström de drar när det inte ens påslagen (så att säga). USB-portar på datorn ofta varit påslagen även när datorn är avstängd till att förvärra problemet.
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Jag har nr Power!? | DERYN | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 2 | 11 august 2009 05:54 |
| Datorn kommer inte Ström på | ashaiba | General Hardware Chat | 3 | 4 maj 2009 10:25 |
| Hur mycket effekt behöver jag för min dator? (PSU)? | Jules M | Cases & Power Supplies | 6 | 21 november 2008 09:47 |
| Hur mycket effekt behöver jag? | crazyguy | Cases & Power Supplies | 19 | 6 oktober 2008 13:48 |
| Ingen ström | Davegbh | General Hardware Chat | 10 | 29 november 2007 06:02 |
| Thread Tools | |
| |