![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg tænker på "Investering" i vand, køling, når jeg bygge min nye PC. Er der mange "ulykker", som lækker. Jeg er bange for, at det kan lække og fjumrehoved op min pc. Er der nogen Brug vand køling. Hvad synes du om det? Em |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Dens lidt af en åbne spørgsmål for at være ærlig, men jeg vil gøre mit bedste. Første watercooling er godt hvis du vil overclock dit system, da det giver dig mulighed for lavere temperaturer, men god luftkøling også giver god overclocks og er langt billigere. Jeg har nu fået min E6400 (2.13ghz materiel) kører på lidt over 2.6ghz på luft køling. Temp tomgang er 32c, peak 39c. Så Thats e6700 ydeevne til 200,00 ulige mindre. Theres to skoler til at tænke for vand fortrydelsesperiode Høj flow og lavt flow. Jeg vil ikke komme ind på fordele og ulemper både på her, så jeg vil foreslå, at du læser op. Ud over de fordele / ulemper jeg gerne citere er kun mine meninger og tro mig, udtalelser variere. Theres også passive vand køling, er det dybest set kun et (stort) varmeapparatets at koelervaeske strømme ind, der skal køles uden hjælp af fans. Jeg havde en Zalman Reservator, hvilket var en enorm blinkende ting, var det eksterne i forhold til sagen, så jeg havde brug for mere plads, og det holdt mit 7900gt på 52c i top på den opadrettede blev det helt stille, men det kostede 200,00. Jeg har nu monteret en VF900 køler til kortet, sine nærmeste som dammit tavs og på peak de temp er 42c. 'Nuff sagt om at score. Plus med passiv vil du kun være i stand til at køle en komponent pr radiator (og det samme med alt-i-en løsninger-se nedenfor) Du kan købe er klar til at gå vand kølesystemer men disse er normalt kompromitteret i nogle områder og ikke rigtigt give nogen fordel over god luftkøling, og er også, igen, meget mere pebret. Hvis din bekymring er støjen mængder, kan du få forskellige mounts og fans, og nogle rolige luft kølere, blandes alle, at med en fan controller (MCubed Big NG ville være min anbefaling), og du kan styre støj. Theres, imho, virkelig ingen mening watercooling medmindre du vil watercool hele systemet (CPU, GPU, Northbridge, Southbridge, RAM). Dette kan vise sig at være en dyr øvelse. Grunden til at gøre hele systemet er enkelt: Alle komponenter du ikke cool stadig vil få brug for luftkøling, så du stadig har behov for fans, slangen til »vand« vil afbryde luftstrømmen, vil du have mindre plads , og du vil stadig have støj. Som et eksempel min chef har en core2 x6800, 2x 7900gtx i SLI, og 4GB RAM (heldige rige * bandeord slettet *) alle vandkølede med 2 triple fan radiatorer, risikerer den blokke, 1 / 2 "slange og forskellige andre bits og han regner det kostede ham i nærheden af en grand blot at watercool pc'en. Den bedste blokke tilsyneladende er Fare Danmark. For en pumpe, jeg fortalte det bedste er Swiftech. Men dens alt om sammensætte komponenter for at få den bedste balance i dit system, som alle systemer, og brugeren har brug for, er anderledes. For en prisfastsættelse øvelse vil jeg foreslå at gå til Vadim Computere: Custom Indbygget pc'er og prisen op noget vand køling kit, er ligegyldigt hvad, bare oprette en liste over nødvendige komponenter (radiator (r), blok (r), slanger, kølevæske, pumpe, reservoir, tube klip). Jeg tror, du vil finde ud af, hvor dyrt det kan være. Glem ikke, du har også fået at bekymre sig om genpåfyldning VEK, blødning luft, der sikrer at pumpen ikke er for svage, eller for kraftige, montere res på det højeste punkt af kølebadets loop etc etc opsummere, jeg vil kun gå ned watercooling rute, hvis du har til hensigt at gøre hele din rig Og hvis du har til hensigt at oc. Du kan være bedre at investere i en god sag, gode fans og en fan controller. Huller din hdd (r) i en Zalman heatpipe køler, vedlægge alle fans med gummi forbindelsesdele at stoppe vibrationer. Har en nysgerrig Quiet PC UK - Quiet Computer Hardware for en stille PC for idéer. Hvis du ønsker en "bling" pc med lys, investere i en sag med en windowed side panel (Antec 900 er en awesome tilfældet for prisen) kan du stadig nå dette ser med LED blæsere og lign. Det vil også koste mange penge mindre. Hope this helps.
|
| |||
| |||
| Tak det hjælper. Lol Så kun Vand cool, hvis du har en masse penge. Hehe. Også din chef er heldig. Lol Så watercooling vil finde en masse penge at opretholde den. Tak Em |
|
| |||
| |||
| Vand Køling medmindre din går i for høj ydeevne / gaming system ikke ville være den bedste afkøling løsning, og som for omkostninger "at køle en CPU dyrt, CPU / GPU / Chip Set meget dyrt, men der er nogle meget gode f.eks CPU-kølere , hvis du vil prøve nogle Over Clocking AMD eller Intel de Tuniq Tower er en strålende køligere også kan du bruge de penge du vil bruge på Vand Køling på at opbygge en højere spec system Tuniq Tower review> Her Billeder> Her På OCs> Her |