mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Algemeen Hardware Chat

Register

Water Cooling?

Reply

Thread Tools
Old 25 apr 2007, 15:36
Donor Groep

Default Water Cooling?

Ik denk aan "Investeren in water koeling, wanneer ik mijn nieuwe pc.
Zijn er veel "ongevallen", zoals lekken. Ik ben bang dat het zou kunnen gaan lekken en bugger up van mijn pc.
Heeft iemand Gebruik water koeling. Wat denkt u ervan?

Em
Old 25 apr 2007, 15:44
Donor Groep

Default Water Cooling?

Het is een beetje een open vraag aan eerlijk zijn, maar ik doe mijn best.

Ten eerste, Watercooling is goed als je gaat overklokken van uw systeem kunt u lagere temperaturen, maar goede luchtkoeling ook goed overclocks en is veel goedkoper.

Ik heb nu mijn E6400 (2.13ghz materieel) draait op iets meer dan 2.6ghz op lucht koeling. Temp idle is 32c, piek 39C. Dus thats e6700 prestaties voor 200,00 oneven minder.

Theres twee scholen van denken voor water koelwaterzuivering Hoge stroom en lage flow. Ik zal niet ingaan op de voordelen en nadelen aan zowel hier, dus ik stel voor dat je wilt lezen. Naast de voordelen / nadelen ik citeer slechts mijn mening en geloof me, meningen verschillen.

Theres ook passieve koeling water, dit is eigenlijk alleen maar een (grote) radiator dat de koelvloeistof stroomt in worden afgekoeld zonder de steun van de fans. Ik had een Zalman Reservator, dat was een enorm knipperende ding, het was buiten het geval zodat ik meer ruimte nodig is, en hield mijn 7900gt op 52c in de spitsuren, op de kop was het helemaal stil, maar het kost 200,00. Ik heb nu uitgerust een VF900 koeler op de kaart, zijn dicht goddorie stil en in de spitsuren de temp is 42c. 'NUFF gezegd op die gast. Plus met passieve kunt u alleen voor het koelen van een component per radiator (en zijn het zelfde met de all-in-een-oplossingen zie hieronder)

U kunt kant-en-go water koelsystemen, maar deze zijn meestal het gedrang in bepaalde gebieden en niet echt een voordeel op ten opzichte van goede lucht-koeling, en zijn ook, nogmaals, veel meer pricey.

Als uw zorg is ruis volumes, kunt u verschillende mounts en ventilatoren en een aantal rustige lucht koelers, meng alles wat met een fan controller (MCubed Big NG zou mijn aanbeveling) en je kunt de ruis.

Theres, imho, echt geen zin Watercooling tenzij je gaan watercool het hele systeem (CPU, GPU, North, South, RAM). Dit kan blijken te zijn een dure operatie. De reden voor het doen van het gehele systeem is eenvoudig: alle onderdelen die u niet cool zijn nog steeds nodig te hebben airconditioning, zodat u nog fans, de slang voor het 'water' zal onderbreken luchtstroom, heeft u minder ruimte , en je zult nog steeds het lawaai.

Als voorbeeld mijn baas heeft een Core2 x6800, 2x 7900gtx in SLI, en 4GB RAM (gelukkig rijk * expletief geschrapt *) alle watercooled met 2 triple fan radiatoren, gevaar den blokken, 1 / 2 "slang en verschillende andere bits en hij schat kost hem de buurt van een grand alleen watercool de pc.

De beste blokken, blijkbaar zijn Danger Den. Voor een pomp, Ik vertelde de beste zijn Swiftech. Maar haar alles over het mengen en bijpassende onderdelen om de beste balans voor uw systeem, zoals elk systeem en de gebruiker nodig heeft is anders.

Voor een prijsstelling oefening zou ik zeggen ga naar Vadim Computers: Custom Built PC en de prijs van sommige waterkoeling kit, maakt niet uit wat, gewoon een lijst maken van de benodigde componenten (radiator (s), blok (s), slangen, koelvloeistof, pomp, reservoir, slang klemmen). Ik denk dat je zult ontdekken hoe duurder kan worden.

Vergeet niet je hebt ook je zorgen te maken over het navullen van de RES, bloeden lucht, zodat de pomp niet te zwak is, of te krachtig, monteer de res op het hoogste punt van de lus koeling etc etc

Kortom, ik wil alleen gaan de Watercooling route als u van plan te doen uw hele tuig en als u van plan te oc. Je kan misschien beter investeren in een goede zaak, goede supporters en een fan controller. Bung uw hdd (s) in een Zalman heatpipe koeler, voeg alle fans met de rubber-aansluitingen om te stoppen met trillingen.

Hebben een fijne neus Quiet PC UK - Rustige Computer hardware voor een stille pc voor ideeën.

Als u wilt dat een 'bling' PC met verlichting, investeren in een zaak met een windowed side panel (Antec 900 is een geweldig voor de prijs) kan u nog steeds de verwezenlijking van deze look met geleide ventilatoren en dergelijke. Zij zullen ook de kosten een enorme hoeveelheid geld minder.

Hoop dat dit helpt.

-Kanoakavirus

Mijn Systeem: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moederbord:
Asus P5K Premium
RAM Geheugen:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Sound Card:
Xfi Extremegamer
Hard Drive (s):
3.35TB ext opslag. Int 2TB opslag
Optische Drive (s):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Koeling:
AC7
Netwerk / Internet:
Monitor (s):
245 ter, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 25 apr 2007, 15:50
Donor Groep

Default Water Cooling?

Dankzij het helpt. Lol
Dus alleen water afkoelen, als u veel geld. Hehe.
Ook uw baas is geluk. Lol
Dus Watercooling zal veel geld handhaving.
Bedankt

Em
Old 25 apr 2007, 21:41
Cyberbabe
Score

Default Water Cooling?

Water Cooling tenzij je gaat voor een hoge performance / gaming systeem zou niet de beste oplossing en koeling als voor kosten "voor het koelen van een CPU duurder, CPU / GPU / Chip Set zeer duur, maar er zijn enkele zeer goede bijvoorbeeld CPU-koelers Als u wilt proberen sommige Over Clocking AMD of Intel de Tuniq Tower is een briljante koeler ook kunt u gebruik maken van het geld dat je zou uitgeven aan Water Cooling op het opbouwen van een hogere spec-systeem

Tuniq Tower review> Hier

Foto's> Hier

Op OCS> Hier
Reply

Register

Bladwijzers

Gelijkaardige Draden
Draad Thread Starter Forum Antwoorden Last Post
AMD Water Cooling nodig? jweika Cases & Power Supplies 2 16 jun 2009 19:12
Waterkoeling chrismorris730 Algemeen Hardware Chat 20 12 sep 2008 22:47
Water Cooling tomthedrummer1992 Algemeen Hardware Chat 1 De 4 mei 2008 03:24
Water Cooling Elia Algemeen Hardware Chat 1 19 okt 2007 07:20
How Do U Do Water Cooling xactly Algemeen Hardware Chat 3 De 7 augustus 2007 04:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.