mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Water Cooling?

Reply

Thread Tools
Old 25 april 2007, 15:36
Donor Group

Default Water Cooling?

Jeg tenker på "Investering i vann kjøling, når jeg bygge meg ny PC.
Er det mange "ulykker", som lekker. Jeg er bekymret for at det kan lekke og Stikk opp min PC.
Har noen Bruk vann kjøling. Hva synes du om det?

Em
Old 25 april 2007, 15:44
Donor Group

Default Water Cooling?

Dette er en bit av en åpen endte spørsmålet å være ærlig, men jeg skal gjøre mitt beste.

Først Vannkjøling er god hvis du skal overclock systemet som det lar deg lavere temperaturer, men god luft kjøling kan også godt overclocks og mye billigere.

Jeg har nå fått min E6400 (2.13ghz lager) kjører på drøyt 2.6ghz på luft kjøling. Temp uvirksom er 32c, peak 39c. Så dvs e6700 ytelse for 200,00 odde mindre.

Theres to skoler med tanke på vann kjøling-High flyt og lite flyt. Jeg vil ikke gå inn i fordeler og ulemper både på her så jeg foreslår at du leser opp. Dessuten fordeler / ulemper jeg Sitat er bare mine meninger og tro meg, meninger varierer.

Theres også passive vann avkjøling, dette er egentlig bare en (stor) radiator at kjølevæske flyter inn å bli avkjølt uten hjelp av vifter. Jeg hadde en Zalman Reservator, som ble en stor blinkende ting, var det ytre til saken, slik at jeg trengte mer plass, og det holdt 7900gt på 52c på topp, på opp-det var helt stille, men det koste 200.00. Jeg har nå montert en VF900 kjøler til kortet, dens nærmeste som dammit lydløs og på topp Temp er 42c. 'NUFF sagt på at score. Plus med passive du bare kunne avkjøle en komponent per radiator (Og det samme med alt-i-ett-løsninger-se nedenfor)

Du kan kjøpe ready-to-go vann kjøling systemer, men disse er vanligvis svekket i enkelte områder og ikke virkelig gi fordeler over god luft kjøling, og er, igjen, mye mer kostbar.

Hvis din bekymring er støy volumer, kan du få forskjellige mounts og vifter og noen quiet air coolers, bland alt det med en vifte kontrolleren (MCubed Big NG ville være min anbefaling), og du kan styre lyd.

Theres, imho, egentlig ikke noe poeng Vannkjøling med mindre du skal watercool hele systemet (CPU, GPU, Northbridge, Southbridge, RAM). Dette kan vise seg å bli en kostbar øvelse. Bakgrunnen for det hele er enkel: Alle komponenter du ikke kule er fortsatt kommer til å trenge luft kjøling, slik at du fremdeles må tilhenger, den slange for "vann" vil avbryte luftstrømmen, slik at du har mindre plass og har du fortsatt støy.

Som et eksempel sjefen min har en core2 x6800, 2x 7900gtx i SLI, og 4GB RAM (heldig rike * expletive slettet *) alle watercooled bruker 2 triple fan radiatorer, fare Den blokker, 1 / 2 "rør og diverse andre biter, og han regner det koste ham nær en grand bare watercool PCen.

De beste blokkene, angivelig, er Danger Den. For en pumpe, jeg fortalte det beste er Swiftech. Men alt om miksing og samsvarende komponenter for å få best mulig balanse for systemet, som hver og brukeren trenger er annerledes.

For en prising utøve Jeg foreslår at du går til Vadim Computers: Custom Built PCer og prisen opp litt vann kjøling kit, spiller ingen rolle hva, bare opprette en liste over nødvendig komponenter (radiator (s), blokk (s), slange, kjølevæske, pumpe, reservoar, tube-klipp). Jeg tror du vil finne ut hvor dyrt det kan være.

Ikke glem at du har også fått til å bekymre refilling de res, blødning luft, slik at pumpen ikke er for svakt eller for kraftig, monter res på det høyeste punktet på kjøling loop osv. osv.

å oppsummere, jeg vil bare gå nedover Vannkjøling ruten hvis du har tenkt å gjøre hele riggen, og hvis du har tenkt å OC. Du kan være bedre å investere i en god sak, gode vifter og en vifte kontrolleren. Bung din HDD (r) i en Zalman heatpipe kjøler, legge alle fans med gummi connectors å stoppe vibrasjon.

Ha en nosey Quiet PC UK - Quiet Computerutstyr for stille PC for ideer.

Hvis du ønsker en "bling" PC med lys investere i en sak med en windowed side panel (Antec 900 er en fantastisk sak for pris) kan du likevel få dette ser med ledede tilhenger og annet. Det vil også koste en stor sum penger mindre.

Håper dette hjelper.

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 25 april 2007, 15:50
Donor Group

Default Water Cooling?

Takk det hjelper. Lol
Så bare Vann kul, hvis du har mye penger. Hehe.
Også sjefen din er heldig. Lol
Så Vannkjøling tar masse penger å vedlikeholde den.
Takk

Em
Old 25 april 2007, 21:41
Cyberbabe
Gjestene

Default Water Cooling?

Water Cooling med mindre du går inn for en høy ytelse / gaming system ikke ville være den beste kjøleløsning og som koster "å avkjøle en CPU dyrt, CPU / GPU / Chip Set svært kostbart, men det er noen veldig bra for eksempel CPU coolers hvis du vil prøve noen Over Clocking AMD eller Intel på Tuniq Tower er et utmerket kjøligere også kan du bruke de pengene du bruker på Water Cooling på å bygge en høyere spec systemet

Tuniq Tower anmeldelse> Her

Pictures> Her

På OCs> Her
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
AMD Water Cooling nødvendig? jweika Bærevesker & Strømforsyning 2 16 juni 2009 19:12
Vann kjøling chrismorris730 General Hardware Chat 20 12. sep 2008 22:47
Water Cooling tomthedrummer1992 General Hardware Chat 1 4 mai 2008 03:24
Water Cooling Elias General Hardware Chat 1 19 oktober 2007 07:20
How Do U Do Water Cooling xactly General Hardware Chat 3 7 august 2007 04:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.