mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Water Cooling?

Reply

Thread Tools
Old 25 april 2007, 15:36
Givargruppen

Default Water Cooling?

Jag funderar på att "investera" i vatten kylning då jag bygga min nya dator.
Finns det många "olyckor", precis som läcker. Jag är rädd att det kan läcka och JÄVEL upp min dator.
Finns det någon Använd vatten kylning. Vad tycker du om det?

Em
Old 25 april 2007, 15:44
Givargruppen

Default Water Cooling?

Dess lite av en öppna fråga att vara ärlig, men jag kommer göra mitt bästa.

Först och främst watercooling är bra om man ska överklockning ditt system eftersom det tillåter dig lägre temperaturer, men bra luftkylning också bra overclocks och är mycket billigare.

Jag har nu fått min E6400 (2.13ghz materiel) som löper på drygt 2.6ghz för luftkylning. Temp idle är 32c, topp 39c. Så thats e6700 prestanda för 200,00 udda mindre.

Theres två skolor tankefrihet för vatten kylning högt flöde och lågt flöde. Jag vill inte gå in för-och nackdelar med både den här så jag föreslår att du läser upp. Dessutom är fördelarna / nackdelarna jag citerar bara mina åsikter och tro mig, åsikter varierar.

Theres också passiva vatten kylning, detta är i grunden bara en (enorm) radiator som kylarvätska rinner ut för att kylas utan hjälp av fläktar. Jag hade en Zalman Reservator, vilket var en stor blinkande sak, det var utanför det gäller så jag behövde mer utrymme, och den hålls mitt 7900gt på 52c under högtrafik, på uppåtsidan det var helt tyst, men det kostade 200,00. Jag har nu monteras en VF900 kylaren till kortet, dess nära som helvete tyst och på topp Temp är 42c. 'Nuff sa det. Plus med passiv du bara kunna svalna en komponent per radiator (och samma sak med allt-i-ett lösningar, se nedan)

Du kan köpa färdiga att gå vatten kylsystem men dessa är oftast kompromissat på vissa områden och egentligen inte ger någon fördel jämfört med bra luftkylning, och är också, återigen, mycket dyr.

Om din oro är buller volymer kan du få olika fästen och fläktar och vissa tyst luft kylare, blanda allt detta med en fläkt controller (MCubed Big naturgas skulle vara min rekommendation) och du kan kontrollera buller.

Theres, imho, verkligen ingen mening watercooling om inte du kommer att watercool hela systemet (CPU, GPU, Northbridge, Southbridge, RAM). Detta kan visa sig bli en dyr övning. Anledningen till att hela systemet är enkelt: Alla komponenter du inte cool fortfarande kommer att behöva luftkylning, så att du fortfarande behöver fläktar, slangen för "vatten" kommer att avbryta luftflöde du har mindre utrymme , och du har fortfarande buller.

Som ett exempel min chef har en core2 x6800, 2x 7900gtx i SLI och 4GB RAM (tur rika * svordom utgå *) alla vattenkylda använda 2 triple fläkt radiatorer, riskerar den block, 1 / 2 "slang och flera andra bitar och han räknar kostar det honom nära en grand bara watercool datorn.

Det bästa block tydligen är Danger Den. För en pump, jag berättade det bästa är Swiftech. Men det handlar om att blanda och matcha komponenter för att få den bästa balansen för ditt system eftersom varje system och användaren behöver är olika.

För en prissättning utöva Jag föreslår att Vadim Computers: egenbyggda datorer och priset upp lite vatten kylning kit, spelar ingen roll vad, bara skapa en lista över komponenter som behövs (radiator (s), block (s), slangar, kylvätska, pump, behållare, röret klipp). Jag tror att du kommer få reda på hur dyrt det kan vara.

Glöm inte att du också har att oroa sig för återfyllnad RES, blödning luft, se till att pumpen inte är för svag eller för stark, montera res på högsta punkten på kylning loop etc etc

Sammanfattningsvis, jag skulle bara gå ner watercooling rutt om du tänker göra hela riggen och om du tänker oc. Du skulle kanske vara bättre att investera i en bra fråga, bra fläktar och en fläkt controller. Propp din hdd (s) i en Zalman heatpipe kylare, bifoga alla fans med gummi anslutningar att stoppa vibration.

Har en SNOKANDE Quiet PC UK - Tyst Datorhårdvara För en tyst dator för nya idéer.

Om du vill ha en "Bling" st med belysning, investera i ett fall med en fönsterläge sidopanelen (Antec 900 är ett bra argument för priset) kan du fortfarande göra detta ser med LED-fläktar och liknande. Det ska också kosta en massa pengar mindre.

Hoppas den här hjälper.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 25 april 2007, 15:50
Givargruppen

Default Water Cooling?

Tack det hjälper. Lol
Så bara Vatten kallt, om du har mycket pengar. Hehe.
Även din chef är tur. Lol
Så watercooling kommer att ta mycket pengar att upprätthålla den.
Tack

Em
Old 25 april 2007, 21:41
Cyberbabe
Gästens

Default Water Cooling?

Water Cooling såvida du satsa på en hög prestanda / gaming system inte skulle vara det bästa kylning lösning och som för kostnaden "för att kyla en CPU dyrt, CPU / GPU / Chip Set mycket dyrt, men det finns några mycket bra till exempel CPU-kylare Om du vill prova några Över Clocking AMD eller Intel den Tuniq Tower är en lysande svalare också kan du använda de pengar du spenderar på Water Cooling på att bygga ett högre spec system

Tuniq Tower översyn> Här

Bilder> Här

Vid OCS> Här
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
AMD Water Cooling nödvändigt? jweika Cases & Power Supplies 2 16 juni 2009 19:12
Vatten kylning chrismorris730 General Hardware Chat 20 12 sep 2008 22:47
Water Cooling tomthedrummer1992 General Hardware Chat 1 4 maj 2008 03:24
Water Cooling Elia General Hardware Chat 1 19 oktober 2007 07:20
Hur U Do Water Cooling xactly General Hardware Chat 3 7 august 2007 04:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.