mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Water Cooling

Reply

Thread Tools
Old 19 oktober 2007, 07:09
Medlem Group

Default Water Cooling

Jeg er interessert i eventuelt kjøp av vann kjøling kit for en ny datamaskin Jeg bygningen.
Jeg vil bare vite fra folk som har hatt vann kjøling der datamaskiner hvis det er rotete og ikke verdt det.

Også hvis jeg kjøper en WC system? Kan jeg få en som kjøler:
2 x 8800 ultra's, 3 GHz Intel Quad-core prosessor, DDR3 1800 MHz, harddisken og hovedkortet brikkesett.

Er det mulig å få et system som vil avkjøle alle disse komponentene?

TIA

Elias
Old 19 oktober 2007, 07:20
Donor Group

Default Water Cooling

Hei Elias.

Ja, du kan få en, men du skal ha en meget stor sak å passe det inn.

Jeg vil gjette på at du trenger et triple 120mm radian å avkjøle de to kortene, en trippel 120mm radian for CPU og du vil sannsynligvis komme unna med et enkelt 120mm radian for HDD, brikkesett og ram.

Jeg gjetter, men jeg samler du har enten P35 brikkesettet, Maksim eller X38. Hvis ja, ikke bry deg om kjøling av Southbridge fordi alle mobo med disse brikkesettene den Southbridge er avkjølt via en heatpipe til Northbridge.

Hvis du kommer så langt jeg vil også se om w / nedkjøling av vrm står på hovedkortet.

Det er ingen enkel alt-i-ett løsning som vil avkjøle de komponentene du nevner. Disse løsningene knapt kjølig CPU-er til et bedre grad over en god HSF.

Du også kommer til å trenge dype lommer for elementets jeg har nevnt ovenfor. ta en titt på dette området og spec en avkjøling kit for å se hva jeg snakker om en pris perspektiv.

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
AMD Water Cooling nødvendig? jweika Bærevesker & Strømforsyning 2 16 juni 2009 19:12
Vann kjøling chrismorris730 General Hardware Chat 20 12. sep 2008 22:47
Water Cooling tomthedrummer1992 General Hardware Chat 1 4 mai 2008 03:24
Vann kjøling hjelpe vennligst xactly General Hardware Chat 3 28 august 2007 12:32
How Do U Do Water Cooling xactly General Hardware Chat 3 7 august 2007 04:57
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.