![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg er interessert i eventuelt kjøp av vann kjøling kit for en ny datamaskin Jeg bygningen. Jeg vil bare vite fra folk som har hatt vann kjøling der datamaskiner hvis det er rotete og ikke verdt det. Også hvis jeg kjøper en WC system? Kan jeg få en som kjøler: 2 x 8800 ultra's, 3 GHz Intel Quad-core prosessor, DDR3 1800 MHz, harddisken og hovedkortet brikkesett. Er det mulig å få et system som vil avkjøle alle disse komponentene? TIA Elias |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hei Elias. Ja, du kan få en, men du skal ha en meget stor sak å passe det inn. Jeg vil gjette på at du trenger et triple 120mm radian å avkjøle de to kortene, en trippel 120mm radian for CPU og du vil sannsynligvis komme unna med et enkelt 120mm radian for HDD, brikkesett og ram. Jeg gjetter, men jeg samler du har enten P35 brikkesettet, Maksim eller X38. Hvis ja, ikke bry deg om kjøling av Southbridge fordi alle mobo med disse brikkesettene den Southbridge er avkjølt via en heatpipe til Northbridge. Hvis du kommer så langt jeg vil også se om w / nedkjøling av vrm står på hovedkortet. Det er ingen enkel alt-i-ett løsning som vil avkjøle de komponentene du nevner. Disse løsningene knapt kjølig CPU-er til et bedre grad over en god HSF. Du også kommer til å trenge dype lommer for elementets jeg har nevnt ovenfor. ta en titt på dette området og spec en avkjøling kit for å se hva jeg snakker om en pris perspektiv.
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| AMD Water Cooling nødvendig? | jweika | Bærevesker & Strømforsyning | 2 | 16 juni 2009 19:12 |
| Vann kjøling | chrismorris730 | General Hardware Chat | 20 | 12. sep 2008 22:47 |
| Water Cooling | tomthedrummer1992 | General Hardware Chat | 1 | 4 mai 2008 03:24 |
| Vann kjøling hjelpe vennligst | xactly | General Hardware Chat | 3 | 28 august 2007 12:32 |
| How Do U Do Water Cooling | xactly | General Hardware Chat | 3 | 7 august 2007 04:57 |
| Thread Tools | |
| |