![]() |
|
| |||
| |||
| Jag är intresserad av att eventuellt köpa en vatten kylning kit för en ny dator I'm building. Jag vill bara veta från personer som har haft vatten kylning där datorer om det är stökigt och inte värt det. Även om jag köper en WC system? Kan jag få en som kyler: 2 x 8800 ultra's, 3 GHz Intel Quad Core-processor, DDR3 1800 MHz, hårddisk och moderkort chipset. Går det att få ett system som kommer att svalna alla dessa komponenter? TIA Elia |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej Elia. Ja, du kan få en, men du kommer att behöva en mycket stor fråga för att passa det till. Jag skulle gissa att du behöver en trippel 120mm rad svalna de två kort, en trippel 120mm rad för cpu och du antagligen komma undan med ett enda 120mm rad för hdd, chipset och RAM. Jag gissar, men jag samlar du har antingen P35 chipset, maximus eller X38. Om så är fallet, inte oroa sig för att kyla Southbridge eftersom alla mobo's med dessa chipsets den Southbridge kyls via en heatpipe till Northbridge. Om du går så långt jag vill också se om W / kyla vrm's på moderkortet. Det finns ingen enda allt-i-ett lösning för att kyla komponenter du nämner. Dessa lösningar knappt svalna CPU's till ett bättre mått på en god HSF. Du kommer även att behöva djupa fickor för objektets jag har nämnt ovan. ta en titt på denna webbplats och spec en kylning kit för att se vad jag talar om en kostnad perspektiv.
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| AMD Water Cooling nödvändigt? | jweika | Cases & Power Supplies | 2 | 16 juni 2009 19:12 |
| Vatten kylning | chrismorris730 | General Hardware Chat | 20 | 12 sep 2008 22:47 |
| Water Cooling | tomthedrummer1992 | General Hardware Chat | 1 | 4 maj 2008 03:24 |
| Vatten kylning hjälp behaga | xactly | General Hardware Chat | 3 | 28 august 2007 12:32 |
| Hur U Do Water Cooling | xactly | General Hardware Chat | 3 | 7 august 2007 04:57 |
| Thread Tools | |
| |