![]() |
|
| |||
| |||
| PSU: Earthwatts 680W CPU: AMD Athlon X64 2 4200 VGA: GeForce 9800SE Mobo: Asus S8N-SLI RAM: 1 Gb OS: Windows XP Dette problem begyndte omkring to måneder siden, og det er virkelig underligt at sige det mildt. Det første spørgsmål startede med mit skrivebord låse op tilfældigt (tastatur vil ikke fungere, mus fuldstændigt frosset). En nulstilling vil normalt arbejde, men selv efter en, mens computeren ikke ville komme forbi POST; der var nogle underlige tidspunkter, hvor det ville gå tidligere, og det ville meddele mig, at der var en boot fiasko. Dette er imidlertid ikke sidste meget lange. Derefter er det bare ikke ville komme forbi POST overhovedet. Alle de lysdioder, ventilatorer (køling, CPU, VGA), der begge cd-drev vil stadig arbejde, og jeg tror harddisken var spinding såvel. Efter et par dage jeg lige blevet trætte af den computer, slukkes den PSU, og lad det sidde i ca halvanden måned. Nu er det her, hvor tingene begynder at blive interessant. For to uger siden, ud af det blå, besluttede jeg at starte det op igen. Voila, det startet op fine og uden nogen spørgsmål, jeg selv lukke den ned og startede den op igen uden en dille. Jeg regnede med alle mine gode kharma endeligt betalt off (et par år siden jeg et uheld spildes øl på min laptop, det holdt op med at arbejde i en uge, så er startet op bøde efter denne). Jeg bakkes op noget vigtigt og formateres harddisken, og det syntes at være så op igen. Desværre var dette kortlivede; efter et par dage computeren ville låse op igen. At trykke på reset-knappen et par gange så ud til at løse problemet, men lo og se, der kom en dag, når computeren bare ikke ville gå tidligere POST. Et par fejl, der kan være værd at nævne: I den periode, hvor skrivebordet begyndte at arbejde igen, konstaterede jeg, at overlade det alene, eller gør grundlæggende ting som at surfe på internettet ville få det til at låse op. Start af et program som et spil, dog ville forhindre låsen op. Jeg kunne ud af programmet, og lad computeren sidde i timevis på udgang uden yderligere problemer. Jeg har en fornemmelse af, at mobo kan synderen her, men jeg vil gerne have nogle anden udtalelser, før jeg gør noget hardware investeringer. Thanks in advance for nogen form for hjælp / rådgivning, du kan gøre. |
|
| |||
| |||
| forsøge at afmontere alle unødvendige hardwareenheder. fx cd / dvd-rom-drev, dedikeret grafikkort (hvis dit bundkort har en indbygget i en så godt - forbinde skærmen til dette), noget andet er installeret på din PCI slots. Bare lad HDD sluttet i. Der kan være en hardware konflikt. Jeg havde et lignende problem den anden dag med mine brødre maskinen, det bare holdes i gang i cirkler i cirka en time, så lige at starte op ud af det blå tider. Regnet ud det var dvd-rom-drev defekt. |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| HP Photosmart 8250 mærkeligt spørgsmål! | amyreaney | Digital Imaging & Printere | 0 | 16 juni 2009 01:52 |
| Weird Issue - Testdisk registrerer kun en partition | gitarman4 | Drives & flytbare medier | 0 | 4 juni 2009 18:52 |
| Something Weird Going On ........ | Bubba | Fællesskabet News & Chat | 6 | 1 juni 2009 10:29 |
| Weird Mic Problem | Aftershock | Lyd, højtalere og MP3-afspillere | 3 | 19 december 2008 19:01 |
| Weird Ram??? | newbuilderkid | CPU, bundkort og RAM | 5 | 14 august 2007 01:57 |
| Thread Tools | |
| |