mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Algemeen Hardware Chat

Register

Weird POST kwestie

Reply

Thread Tools
Old 19 juni 2009, 23:44
Nieuw Lid Fractie

Default Weird POST kwestie

PSU: Earthwatts 680W
CPU: AMD Athlon X64 2 4200
VGA: GeForce 9800SE
Mobo: Asus S8N-SLI
RAM: 1 GB

Dit probleem begon ongeveer twee maanden geleden, en het is echt raar om te zeggen het minst. De eerste problemen begonnen met mijn desktop locking up willekeurig (toetsenbord werkt niet, muis volledig bevroren). Een reset zou werken, maar zelfs na een tijdje de computer niet zou krijgen verleden POST, er waren een paar vreemde tijden waar zou verplaatsen verleden, en het zou mij dat er een boot mislukking. Dit is echter niet lang. Naderhand, maar net niet zou halen verleden POST op alle. Alle lampjes, ventilatoren (koeling, CPU, VGA), zowel cd-stations nog steeds het werk, en ik denk dat de harde schijf was spinnen ook. Na een paar dagen dat ik net gevoed met de computer uitgeschakeld de PSU en laat het zitten voor ongeveer een maand en een half.

Nu, dit is waar de dingen beginnen te krijgen interessant. Twee weken geleden, van de blauwe, besloot ik om te beginnen met het weer. Voila, het opstarten van een boete en zonder enig probleem, ik zelfs afsluiten en begon hij weer zonder ophangen. Ik dacht al mijn goede kharma eindelijk betaald uit (een paar jaar terug Ik heb per ongeluk gemorst bier op mijn laptop, maar werken niet meer voor een week, dan gelaarsd up na die boete). Ik back-up alles wat belangrijk is en de harde schijf geformatteerd, en dingen leek te zijn op zoek opnieuw. Helaas, dit was van korte duur, na een paar dagen de computer zou crashen, opnieuw. Hitting de reset knop een paar keer leek het probleem op te lossen, maar lo en zie, er kwam een dag waarop de computer gewoon niet zou gaan verleden POST.

Een paar quirks die kunnen worden vermeldenswaard: in de tijd toen de desktop begon weer, vond ik dat laten staan, of het doen elementaire zaken zoals surfen op het internet zou leiden tot lock up. Starten van een applicatie zoals een spelletje, al zou voorkomen dat de lock-up. Ik kan u de aanvraag en laat de computer zitten urenlang op eind zonder verdere problemen.

Ik heb een gevoel dat de mobo kan de schuldige hier, maar ik wil graag een aantal second opinions voordat ik alle hardware-investeringen. Bij voorbaat dank voor alle hulp / advies kunt u maken.
Old 22 jun 2009, 02:10
Lid Fractie

Default Weird POST kwestie

maak geen onnodige hardwareapparaten. bijvoorbeeld CD / DVD-ROM drives, dedicated grafische kaart (als je moederbord is gebouwd in een zo goed - Sluit monitor aan op deze), iets anders in uw PCI-slots. Laat HDD aangesloten inch Er kan een hardware conflict. Ik had een soortgelijk probleem de andere dag met mijn broers machine, hij ging gewoon door in cirkels voor ongeveer een uur daarna alleen opstarten van de blauwe soms. Dacht dat het was de dvd-rom drive defect.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.