![]() |
|
| |||
| |||
| PSU: Earthwatts 680W CPU: AMD Athlon X64 2 4200 VGA: GeForce 9800SE Mobo: Asus S8N-SLI RAM: 1 GB OS: Windows XP Dette problemet startet ca to måneder siden, og det har vært veldig rart å si det mildt. De første problemene startet med min stasjonære låse opp tilfeldig (tastaturet ikke fungerer, musen helt frossen). En tilbakestilling vanligvis arbeid, men selv etter en stund datamaskinen ikke ville komme forbi POST; det var noen odde tider der det ville flytte forbi det, og det ville informere meg om at det var en boot failure. Dette vil imidlertid ikke vare så lenge. Etterpå, er det bare ikke ville komme forbi POST til alle. Alle av lysdioder, fans (kjøling, CPU, VGA), både CD-stasjoner vil fortsatt fungere, og jeg tror HDD var spinning også. Etter noen dager jeg bare fikk lei av datamaskinen er slått av på PSU og la den sitte i omtrent en måned og et halvt. Nå, det er her ting begynner å bli interessant. To uker siden, ut av det blå, jeg bestemte meg for å starte den opp igjen. Voila, det oppstart opp fine og uten problemet, jeg avslutte den og startet den opp igjen uten hangup. Jeg skjønte alle mine gode kharma endelig betalt av (noen år tilbake jeg tilfeldigvis sølt øl på min laptop, den stoppet i arbeid for en uke, og deretter oppstart opp fine etter det). Jeg rygget på noe viktig og formatert harddisken, og alt syntes å være på jakt opp igjen. Dessverre var dette kort levetid, etter noen få dager datamaskinen ville låse opp igjen. Trykke på reset-knappene noen ganger syntes å løse problemet, men lo og se, det kom en dag når maskinen bare ville ikke gå forbi POST. A few quirks som kan være verdt å nevne: i den tiden da skrivebordet begynte å jobbe igjen, fant jeg ut at du forlater det alene, eller gjør enkle ting som å surfe på Internett vil føre til å låse opp. Starte et program som et spill, skjønt, ville hindre låse opp. Jeg kunne gå ut av programmet og la datamaskinen sitte i timevis på slutten uten flere problemer. Jeg har en følelse at mobo kan være årsaken her, men jeg ønsker å komme noen andre meninger før jeg gjør noen maskinvare investeringer. Takk på forhånd for hjelp / råd du kan gjengi. |
|
| |||
| |||
| prøver å koble unødvendige maskinvareenheter. f.eks CD / DVD-ROM-stasjoner, dedikert grafikkort (hvis hovedkortet har et innebygd en så bra - koble skjermen til dette), noe annet er installert i PCI slots. Bare la HDD plugget i. Det kan være en maskinvarekonflikt. Jeg hadde et lignende problem den andre dagen med mine brødre maskinen, det bare holdt går rundt i sirkler i omtrent en time og deretter bare å starte opp ut av det blå iblant. Funnet ut at det var DVD-ROM-stasjonen feil. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| HP Photosmart 8250 rart problem! | amyreaney | Digital Imaging & Skrivere | 0 | 16 juni 2009 01:52 |
| Rare utgave - Testdisk registrerer kun én partisjon | gitarman4 | Drivere og flyttbare medier | 0 | 4 juni 2009 18:52 |
| Noe Rare Going On ........ | Bubba | Community News & Chat | 6 | 1 juni 2009 10:29 |
| Rare Mic Problem | Aftershock | Lyd, høyttalere og MP3-spillere | 3 | 19 desember 2008 19:01 |
| Rare Ram?? | newbuilderkid | CPUer, Hovedkort & RAM | 5 | 14 august 2007 01:57 |
| Thread Tools | |
| |