mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > General Hardware Chat

Register

Vilken sorts dator har du?

Reply

Thread Tools
Old 26 september 2006, 11:03
Ledamot Gruppen

Jag har en Dell 5150, vad gör du? Också vilket märke skulle du rekommendera starkt?
Old 26 september 2006, 12:07
Administrator Group

Custom - Built min egen.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 26 september 2006, 12:25
Ledamot Gruppen

Jag har en HP t4 .. något, men det är pank just nu. Så den dator jag använder är en Sony jag vet inte var att hitta modellnamnet.

Jag vet att en gammal dator men eftersom det är en bit **** men det är en annan historia.

Jag vill ha en särskild byggnad för mig men de är nog dyra.
Old 26 september 2006, 12:30
Administrator Group

Citat:
Ursprungligen postat av Computer Spec
Jag vill ha en särskild byggnad för mig men de är nog dyra.
Man blir inte dyrare än att gå till en stormarknad och köpa ett varumärke.

Släpp mig ett PM om du någonsin vad något prissatta upp.
Old 26 september 2006, 12:36
Ledamot Gruppen

Jag kommer att tänka på detta, som en kompis erbjöd sig att bygga mig en för likadana £ 400 med riktigt bra grejer i den, men min mamma sa nej, eftersom det som om något har slutat arbeta och där nej garanti.

Så hon gick och köpte en från butiken och fick lurade ... Åh även jag bröt garantin ändå!
Old 26 september 2006, 13:12
Ledamot Gruppen

Min favorit och billigaste datorn har en stationär lagt topgether av en lokal butik som samlat componants som du ville ha.

Dessa dagar har jag tenderar att köpa en grundläggande standard paket. Mitt skrivbord är Dell eftersom jag var mycket dålig efter att ha flyttat till USA och de var den enda plats som erbjuder en basmaskin ord Cruncher för under $ levererade 300. Jag är under inga illusioner om att det är en qualioty maskin ut det gör vad jag behöver. Det verkar ha en avkylande fråga så jag alltid lämna den avstängd och frånkopplad när den inte används.

Sen när jag hade satsat några paycehcks Jag har en Toshiba satellite laptop. Jag går alltid med Toshiba för bärbara datorer som jag behöver endast grundläggande specifikationer och pris är ganska bra - även de är mycket robust. Jag har två gamla toshibas som fortfarande fungerar men är föråldrade bortom den punkt där uppgradering verkar vettigt.
Old 27 september 2006, 08:48
Ledamot Gruppen

Jag byggde mina egna datorer en för spel och skapa 3D-arbete och grafisk design, är den andra för att köra 3D-ljus simulations/3D Rendering.

En särskild byggnad eller hemma bygga är en mycket bättre dator. Stora datortillverkare använda billiga reservdelar till de bitar som köpare inte oroa dig och sedan smetar på en enorm extra kostnad.

När jag köper mina delar jag får välja någon så jag kan bygga något jag kan tänka bort så stort märke datorer är lätta att slå på funktioner och utseende. Varje del kommer med garanti som standard deras inget extra att betala för garantin. Vissa delar har tre års garanti.

En bra göra är Boxxtech för avancerade medieproduktion och ordentligt stöd. Jag kan spara hundratals bygga mitt eget med samma spec though.
Dell kommer i andra hand, men många gör misstaget att köpa en media eller kontorsdator för spel.

Ã, Â £ 400 för en dator kan låta bra men det wont köra de senaste spelen. Några av de billigare märke datorerna har usless Intel grafikchip och inga tider till uppgradera grafikkort. Deras massor av killarna i supportforum för spel i klubben klagar på dåliga resultat eller spelet brukar springa. Råden är normalt köper en gaming dator och spendera mer här gången.
Old 1 oktober 2006, 09:58
Ledamot Gruppen

Jag har en Dell 8400 som jag köpte ungefär ett och ett halvt år sedan. När jag köpte det var det upp i listan .. längre. : (

Här finns info:

Intel Pentium 4 660 (3,6 GHz)
1GB RAM
Nvidia Geforce 6800GT
250GB Hårddisk
Old 1 oktober 2006, 14:07
Ledamot Gruppen

Jag har för närvarande en Dell Dimension 400, men jag är på väg att bygga min egen. Här är statistik:

1GB RAM
160GB
AMD 3500 +
GeForce 7300GT
19 "Plasma Skärm

Jag kommer att använda datorn för det mesta allt. Gaming och arbete ingår. Jag planerar på att lära några 3DS Max och förhoppningsvis att maskinen kan hålla den egna emot det.
Old 12 oktober 2006, 16:17
Ledamot Gruppen

Jag hade först en Dell, som varade i fem år. Då jag beställde en anpassad bygga datorn på nätet och hamnade återsända det två dagar senare. Jag var inte nöjd med hur de har byggt den. Jag beställde då min egen del på nätet och sätta ihop själv.

Genom att göra detta kunde jag göra en ännu mer kraftfull dator för mindre pengar. Det spelar spel mycket bra, så jag är verkligen nöjd med det.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.