![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Jeg er blevet ret dygtige til at Photoshop nu, og har lige lære at skabe Vector billeder. Jeg hører nogle mennesker taler om Illustrator og hvordan det er meget mere nyttig for denne slags ting. Men hvad betyder det egentlig? Er det pengene værd?
|
|
|
|||
|
|||
|
Jeg personligt foretrækker Photoshop jeg kan stå Illustrator, jeg ved ikke, hvad det er, men det bare ikke gøre det for mig. Jeg skal bruges til at Photoshop til at bruge noget andet.
|
|
|
|||
|
|||
|
Photoshop er for maler-og fotoredigering med meget få vektoren værktøjer.
Illustrator er for vektor tegning kun. Alle logoer fra industriens standarder skal gøres i vektorer så printere kan udskrive på et hvilket som helst størrelse. Så for logo designere og folk, der prefair at vektoren eller tegneserie ser vil være langt mere kreative med Illustrator. Du kan gøre et logo 2 cm over på skærmen, og det vil stadig udskrive på A1 størrelse med perfekt kvalitet. For Photoshop til at gøre, at du ville være nødt til at gøre det oprindelige logo størrelsen på din arbejdsplads i væggen. Jeg kan e-maile et logo gjort illustrator i sekunder til mine klienter, men i'ff jeg kun havde photoshop jeg ville være nødt til at sende det som en nmassive billede på CD. Designere, der leverer logoer til deres kunder som bitmap billeder kun er dårlige designere. |