![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har blivit ganska skickliga på Photoshop nu, och har bara lära sig att skapa Vector bilder. Jag har hört en del människor talar om Illustrator och hur den är mycket mer användbar för den här typen av saker. Men vad betyder det egentligen göra? Är det värt pengarna? |
|
| |||
| |||
| Jag personligen föredrar Photoshop kan jag stå Illustrator, jag vet inte vad det är men det bara inte göra det åt mig. Jag är för att användas till Photoshop att använda något annat. |
|
| |||
| |||
| Photoshop är för måleri och foto redigering med mycket få vektor verktyg. Illustrator är vektor ritning bara. Alla logotyper med industristandarder måste göras i vektorerna så att skrivarna kan skriva ut i alla storlekar. Så logo designers och folk som prefair som vektor eller seriefigurer titta kommer att vara mycket mer kreativ med Illustrator. Du kan göra en logotyp 2cm runt på skärmen och det kommer fortfarande att skriva ut på A1 storlek med perfekt kvalitet. För Photoshop för att göra det du måste göra det ursprungliga logotypen storleken på ditt kontor vägg. Jag kan skicka en logo gjort illustratör i sekunder för att mina klienter men i'ff jag bara haft Photoshop jag skulle vara tvungen att skicka det som ett nmassive bild på CD. Designers som levererar logotyper till sina kunder som bitmap bilder bara är dåliga designers. |