![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Lad os sige, du er klar over vigtigheden af sikkerhedskopiering du alle vigtige data. Men vil du indse, at Windows kan gøre det for dig? 1: Seneste fungerende konfiguration: Hver gang du lukker dit system, Windows gør en sikkerhedskopi af visse Justitskontor og driverindstillinger (specielt dem i HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet). Hvis noget går galt, og du kan ikke starte Windows (eller hvis du har betænkeligheder ved en ny grafik-driveren du lige har installeret), kan du gendanne din maskine til sin tidligere tilstand ved at trykke F8 lige før Windows starter. Brug piletasterne for at vælge Sidste kendte fungerende konfiguration, Og tryk Indtast. (Hvis du allerede har genstartet Windows med hardware indstillinger, som du ikke ønsker, denne teknik vil ikke arbejde fordi systemet oplagret info fra disse drivere i sin backup, når du senest forlades Windows.) 2: Device Driver Rollback: Windows XP automatisk bakker op din gamle enhedsdrivere, når du opdaterer dem. Du kan gendanne en enhed til den måde, det var, før du opdaterer ved at gå tilbage til denne sikkerhedskopi, når en ny driver forårsager problemer. Vælge Start, KørSkriv: devmgmt.msc, Og tryk Indtast for at åbne Device Manager. Dobbeltklik på den enhed, hvis føreren du vil gendanne til at åbne sit dialogboksen Egenskaber. Klik på Driver fanen og vælg Roll Back Driver.. 3: System Restore: En god måde at sikkerhedskopiere systemindstillinger, drivere og kritisk system filer i XP er ved hjælp af Systemgendannelse, som kan sikkerhedskopiere dine konfiguration automatisk på en nærmere tidsplan, hvis du afsætte tilstrækkelig opbevaringskapacitet til det. Brug den til at gøre sikkerhedskopieringer (som det refererer til som "gendannelsespunkter") forud for ethvert system ændre (Windows opretter et nyt gendannelsespunkt automatisk, når du installerer ny software.) Vælg Start, Alle programmer, Tilbehør, Systemværktøjer, System Restore. Vælg derefter Opret et gendannelsespunkt og følg instruktionerne. Systemgendannelse påvirker ikke dine data, ligesom det heller ikke arbejde hver gang, så du skal ikke regne med den som din eneste beskyttelse. 4: Hardware Profiler: Du kan finde disse nyttige, når afprøvning af nye hardware eller enhedsdrivere. Vælge Start, KørSkriv sysdm.cpl, Og tryk Indtast. Klik på Hardware fane og derefter den Hardware Profiler knappen. Vælg din nuværende profil. eller den profil, du vil sikkerhedskopiere, fra listen, og klik på Kopier. Navn det noget lignende Test Profil og tryk Indtast. Vælg den startdisk, du foretrækker under 'Hardware profiler valg', og klik på OK. Når du genstarter din pc, skal du vælge Test Profil (eller hvad du har navngivet profil). Hvis dine eksperimenter gøre Windows ubrugelig, hvis du vælger din oprindelige profil på startlyden prompten, skal du måske ændre din hardware tilbage også. Hvis du kan lide den nye konfiguration, vende tilbage til Hardware Profiler dialogboks og enten slette de gamle standard profil eller gøre den nye standard. 5: Windows' Backup Utility: Hvis du vil sikkerhedskopiere dine filer manuelt i XP, skal du vælge Start, Programmer (eller Alle programmer), Tilbehør, Systemværktøjer, Backup. Brugere af XP Home Edition kan installere programmet fra Windows-cd: Kig efter det i VALUEADD \ MSFT \ ntbackup mappe, skal du højreklikke på Ntbackup fil, og vælge Installer. Være forewarned at forsyningsværks Automated System Recovery-funktionen virker ikke i XP Home.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg har aldrig genere med en backup ikke værd at få den ulempe, hvis du spørger mig. alle mine vigtige data (billeder / filer) er på en separat harddisk .. sikreste og bedste måde, jeg tror, jeg selv kopiere program installere filer på det andet drev, så hvis nogen sinde jeg har brug for at re installere Windows har jeg dem til at re installere senere
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
|
| |||
| |||
| Prøv en Drobo, jeg har netop købt en de er glimrende til at holde dine oplysninger med hot swap razzia det er et omkostningseffektivt alternativ, hvis du har TB data som os |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Hej, jeg er back ...... Igen. | Emrys88 | Indføre Yourself Her | 6 | 21. mar 2009 13:37 |
| ... Igen | Macmac508 | Indføre Yourself Her | 5 | 3 juni 2008 12:35 |
| Få PC tilbage til, når jeg først havde det. | hadleigh_101 | Windows-operativsystemer | 11 | 12 juli 2007 05:58 |
| Thread Tools | |
| |