![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Laten we zeggen dat je beseft het belang van een back-up u alle belangrijke gegevens. Maar denkt u zich realiseren dat Windows kan het voor je doen? 1: Laatste Goede configuratie: Iedere keer dat u uw systeem stilgelegd, Windows maakt een back-up van het register en bepaalde stuurprogramma-instellingen (in het bijzonder, die in HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet). Als er iets mis gaat en je kunt niet starten van Windows (of als u zich zorgen over een nieuwe grafische driver die u zojuist heeft geïnstalleerd), kunt u uw machine in de vorige staat door te drukken F8 vlak voordat Windows wordt gestart. Gebruik de pijltjestoetsen te selecteren Laatst bekende juiste configuratieEn druk op Voer. (Als u al herstart van Windows met hardware-instellingen die u niet wilt dat deze techniek niet zal werken omdat het systeem opgeslagen, de info van die bestuurders in de back-up wanneer je het meest recentelijk verlaten Windows.) 2: Device Driver Rollback: Windows XP automatisch een back-up van uw oude stuurprogramma's wanneer je ze. U kunt een apparaat aan de manier waarop het was voor het bijwerken van een terugkeer naar deze back-up wanneer een nieuwe bestuurder veroorzaakt problemen. Kiezen Start, Uitvoeren, Type: devmgmt.mscEn druk op Voer te openen Device Manager. Dubbelklik op het apparaat waarvan de bestuurder die u wilt herstellen te openen zijn in het dialoogvenster Eigenschappen. Klik op de Driver tabblad en selecteer Roll Back Driver.. 3: System Restore: Een goede manier om een back-up systeem instellingen, bestuurders, en kritische systeem bestanden in XP is met behulp van System Restore, die kunnen een back-up van uw configuratie automatisch op een bepaald schema als u voldoende opslagruimte is. Gebruik hem om back-ups (die verwijst naar de "herstel punten") voorafgaand aan het doen van een systeem verandering (Windows maakt een nieuw herstelpunt automatisch wanneer u nieuwe software installeren.) Kies Start, Alle programma's,-Accessoires, Systeemwerkset, Systeemherstel. Vervolgens selecteert u Maak een herstelpunt en volg de instructies. Systeemherstel heeft geen invloed op uw gegevens, en ook niet werkt elke keer, dus niet op rekenen als je enige bescherming. 4: Hardwareprofielen: Misschien vindt u deze handig bij het testen van nieuwe hardware of stuurprogramma's. Kiezen Start, UitvoerenTyp sysdm.cplEn druk op Voer. Klik op de Hardware tabblad en vervolgens op de Hardwareprofielen knop. Selecteer uw huidige profiel. of het profiel dat u wilt een back-up uit de lijst en klik op Kopiëren. Noem maar iets als Test Profiel en druk op Voer. Kies het opstarten van instellingen die u liever onder 'Hardware profielen selectie', en klik op OK. Wanneer u opnieuw uw pc, kiest u Test Profiel (of hoe je de naam van het profiel). Als uw experimenten onbruikbaar maken van Windows, kies uw oorspronkelijke profiel op de opstart-prompt, je kan nodig zijn om uw hardware terug ook. Als je van de nieuwe configuratie terug te keren naar de Hardwareprofielen dialoogvenster en ofwel de oude standaard profiel of de nieuwe standaard. 5: Windows Backup Utility: Als u een back-up van uw bestanden handmatig in XP, kiezen Start, Programma's (of Alle programma's),-Accessoires, Systeemwerkset, Backup. Gebruikers van XP Home Edition kan het programma installeert vanaf de Windows-cd: Zoek het in de Valueadd \ MSFT \ ntbackup map, klik rechts op de Ntbackup bestand, en kies Installeer. Worden forewarned dat het nut van de Automated System Recovery-functie werkt niet in XP Home.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ik heb nooit moeite met een back-up niet de moeite waard om het ongemak als je het mij vraagt. al mijn belangrijke gegevens (foto's / bestanden) wordt op een aparte harde schijf .. veiligste en beste manier ik denk dat ik zelfs kopie programma installeren bestanden op de tweede schijf, dus als ik ooit opnieuw moet installeren van windows heb ik ze opnieuw installeren later
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citaat:
|
| |||
| |||
| Probeer een Drobo, heb ik net gekocht die ze briljant zijn voor het houden van uw gegevens met hot-swappable raid het is een kosteneffectief alternatief als je TB aan gegevens zoals ons hebben |