mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Sikkerhetskopiere får du sikkerhetskopiere?

Reply

Thread Tools
Old 4 mai 2007, 14:50
Donor Group

Default Sikkerhetskopiere får du sikkerhetskopiere?

La oss si at du innser viktigheten av sikkerhetskopiering du alle viktige data. Men tror du at Windows kan gjøre det for deg?

1: Last Good Configuration: Hver gang du slår av systemet, Windows gjør en sikkerhetskopi av visse Registerverdi og driverinnstillinger (spesielt de i HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet). Hvis ting går forkjært og du ikke kan starte Windows (eller hvis du har spørsmål om en ny grafikk-driveren du nettopp har installert), kan du gjenopprette maskinen til sin tidligere tilstand ved å trykke F8 like før Windows starter. Bruk piltastene å velge Siste fungerende konfigurasjonOg trykk Angi. (Hvis du allerede har startet Windows med maskinvareinnstillingene du ikke ønsker, denne teknikken fungerer ikke fordi systemet lagret informasjon fra disse driverne i backup når du sist gikk ut Windows.)

2: Device Driver Rollback: Windows XP automatisk sikkerhetskopierer den gamle enhetsdriverne når du oppdaterer dem. Du kan gjenopprette en enhet til slik den var før oppdateringen ved å gå tilbake til denne sikkerhetskopien når en ny driver forårsaker problemer. Velge Start, KjørSkriver: devmgmt.mscOg trykk Angi å åpne Enhetsbehandling. Dobbeltklikk på enheten som driver du vil gjenopprette for å åpne dialogboksen Egenskaper. Klikk Driver tab og velge Rull driver tilbake..

3: Systemgjenoppretting: En god måte å sikkerhetskopiere systemet innstillinger, drivere og viktige systemfiler i XP ved hjelp av systemgjenoppretting, som kan sikkerhetskopiere konfigureringsinformasjonen automatisk på en definert tidsramme dersom du bevilge tilstrekkelig lagringskapasitet til det. Bruk den til å lage sikkerhetskopier (som refererer til som "gjenopprettingspunktene") før du tar noen system endring (Windows oppretter et nytt gjenopprettingspunkt automatisk når du installerer ny programvare.) Velg Start, Alle programmer, Tilbehør, Systemverktøy, Systemgjenoppretting. Deretter velger Opprett et gjenopprettingspunkt og følg instruksjonene. Systemgjenoppretting påvirker ikke dataene dine, eller fungerer det hver gang, så ikke stole på det som det eneste beskyttelse.

4: Hardware Profiler: Du kan finne disse nyttige ved testing ny maskinvare eller enhetsdrivere. Velge Start, KjørSkriver sysdm.cplOg trykk Angi. Klikk Maskinvare fanen og deretter Maskinvare Profiler knappen. Velg den gjeldende profilen. eller profilen du vil sikkerhetskopiere, fra listen, og klikk Kopier. Navn det noe Test Profile og trykk Angi. Velg Oppstartsinnstillinger du foretrekker under "Hardware profiler utvalg", og klikk OK. Når du starter PC-en, velger Test Profile (eller hva du heter profilen). Hvis eksperimentene gjøre Windows ubrukelig, velger du den opprinnelige profilen ved oppstart spørre; må du kanskje endre maskinvaren tilbake også. Hvis du liker den nye konfigurasjonen, gå tilbake til maskinvare Profiler dialogboksen og enten slette den gamle standardprofilen eller gjøre ny standard.

5: Windows' Sikkerhetskopieringsverktøy: Å sikkerhetskopiere filene manuelt i XP, velger Start, Programmer (eller Alle programmer), Tilbehør, Systemverktøy, Backup. Brukere av XP Home Edition kan installere programmet fra Windows-CD: Se etter det i Valueadd \ MSFT \ ntbackup mappen høyreklikker Ntbackup fil, og velger Installer.

Være i forkant at verktøyet's Automated System Recovery funksjonen fungerer ikke i XP Home.

-Kanoakavirus

Min System: Zoomy

Prosessor (er):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Hovedkort:
Asus P5K Premium
RAM-minne:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Lydkort:
Xfi Extremegamer
Harddisk (er):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk stasjon (er):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Cooling:
AC7
Nettverk / Internett:
Skjerm (er):
245B, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 13 juli 2009, 12:01
Donor Group

Jeg har aldri bry med sikkerhetskopierer ikke verdt bryet hvis du spør meg. alle viktige data (bilder / filer) er på en separat harddrive .. sikreste og beste måten jeg selv kopiere programmet installerer filene på den andre stasjonen så hvis noen gang jeg trenger å installere windows jeg har dem å installere senere

Min System: P * L * A * Z * M * A

Prosessor (er):
2.3GhZ AMD
Hovedkort:
Asus
RAM-minne:
1 gig DDR
Graphics Card (s):
256MB G-force
Lydkort:
Sound Blaster 5.1
Harddisk (er):
1-80GB 1-120GB Western Digital's
Optisk stasjon (er):
Pioneer's DVD-RW
Case / PSU:
tilpassede tilfellet & 650w PSU
Cooling:
DIY Vannkjøling
Nettverk / Internett:
jomfru 50MB
Skjerm (er):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 10 august 2009, 01:55
Moderator Group

Sitat:
Originally Posted by pete21 View Post
Jeg har aldri bry med sikkerhetskopierer ikke verdt bryet hvis du spør meg. alle viktige data (bilder / filer) er på en separat harddrive .. sikreste og beste måten jeg selv kopiere programmet installerer filene på den andre stasjonen så hvis noen gang jeg trenger å installere windows jeg har dem å installere senere
Hva om egen harddisk dør?

Min System: Eclipse

Prosessor (er):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Hovedkort:
Asus P5Q Pro
RAM-minne:
OCZ 8GB 800Mhz
Graphics Card (s):
Saphire Radeon 4850
Lydkort:
Onboard
Harddisk (er):
Store
Optisk stasjon (er):
Sony al cheapo en.
Case / PSU:
Antec Three Hundred
Cooling:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 tilfelle fans.
Nettverk / Internett:
Titan ADSL
Skjerm (er):
Dual 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 2dre 2009 nov, 08:55
New Member Group

Default Re: Sikkerhetskopiere får du sikkerhetskopiere?

Prøv en Drobo, jeg har nettopp kjøpt en de er geniale for å holde informasjonen din med hot swap raid det er et kostnadseffektivt alternativ hvis du har TB med data som oss
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Hello, I'm Back ...... Igjen. Emrys88 Presenter deg selv her 6 21 mars 2009 13:37
... Igjen Macmac508 Presenter deg selv her 5 3 juni 2008 12:35
Få PC-en tilbake til når jeg først fikk den. hadleigh_101 Windows-operativsystemer 11 12 juli 2007 05:58
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.