mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Tillbaka upp blir du säkerhetskopiera?

Reply

Thread Tools
Old 4 maj 2007, 14:50
Givargruppen

Default Tillbaka upp blir du säkerhetskopiera?

Låt oss säga att du inser vikten av att säkerhetskopiera du alla viktiga data. Men ni inser att Windows kan göra det för dig?

1: Senast fungerande konfiguration: Varje gång du stänga av ditt system, Windows gör en säkerhetskopia av registret och drivrutinsinställningar (särskilt de i HKEY_LOCAL_MACHINE \ System \ CurrentControlSet). Om något går snett och du kan inte starta Windows (eller om du har frågor om en ny grafik drivrutinen du precis har installerat) kan du återställa datorn till det tidigare tillståndet genom att trycka F8 strax innan Windows startar. Använd piltangenterna att välja Senast fungerande konfigurationOch tryck Ange. (Om du redan har startat om Windows med maskinvaruinställningarna du inte vill att denna teknik kommer inte att fungera eftersom systemet lagras det info från de förare i sin backup när du nyligen avslutat Windows.)

2: drivrutin Rollback: Windows XP automatiskt säkerhetskopierar dina gamla drivrutiner när du uppdaterar dem. Du kan återställa en enhet till hur det var före uppdateringen genom att återgå till denna backup när en ny drivrutin orsakar problem. Välja Start, Run, Skriv: devmgmt.mscOch tryck Ange att öppna Enhetshanteraren. Dubbelklicka på den enhet vars drivrutin du vill återställa att öppna dialogrutan Egenskaper. Klicka på Driver fliken och välj Återställ tidigare drivrutin..

3: System Restore: Ett bra sätt att säkerhetskopiera inställningar, drivrutiner och kritiska system filer i XP är att använda System Restore, som kan backa upp din konfiguration automatiskt på ett fastlagt schema om du anslå tillräckligt med lagringsutrymme till det. Använd den för att göra säkerhetskopior (som det hänvisas till som "återställningspunkter") innan något systemskifte (Windows skapas en ny återställningspunkt automatiskt när du installerar ny programvara.) Välj Start, Alla program, Tillbehör, Systemverktyg, System Restore. Välj sedan Skapa en återställningspunkt och följ anvisningarna. Systemåterställning påverkar inte dina uppgifter, och inte heller fungerar det varje gång, så att inte räkna med att det är din enda skydd.

4: Maskinvara Profiler: Du kan hitta dessa användbara när testa ny hårdvara eller drivrutiner. Välja Start, Run, Typ sysdm.cplOch tryck Ange. Klicka på Maskinvara fliken och sedan Maskinvara Profiler knappen. Välj din nuvarande profil. eller den profil som du vill säkerhetskopiera, från listan och klicka på Kopiera. Namn det är något liknande Test Profil och tryck Ange. Välj start-inställningar du föredrar under "Maskinvara profiler val" och klicka på OK. När du startar om datorn, välj Test Profil (eller vad du heter profilen). Om ditt experiment göra Windows oanvändbara, välj din ursprungliga profilen vid start omgående, kan du behöva ändra din hårdvara tillbaka också. Om du gillar den nya konfigurationen, återgå till Maskinvara Profiler dialogrutan och antingen ta bort den gamla standardprofilen eller göra en ny standard.

5: Windows "Backup Utility: Om du vill säkerhetskopiera dina filer manuellt i XP, välja Start Program (eller Alla program), Tillbehör, Systemverktyg, Backup. Användare av XP Home Edition kan installera program från Windows CD: Håll utkik efter den i VALUEADD \ MSFT \ ntbackup mapp, högerklicka på Ntbackup filen och välja Installera.

Var varnat att nyttan automatiska Systemåterställningsalternativ funktionen fungerar inte i XP Home.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 13 juli 2009, 12:01
Givargruppen

Jag har aldrig besvära med en säkerhetskopiera inte värt besväret om du frågar mig. alla mina viktiga data (bilder / filer) är på en separat hårddisk .. säkraste och bästa sättet tror jag att jag ens kopiera program installera filer på den andra enheten så om allt jag behöver är att installera Windows i dem på nytt installera senare

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2,3 GHz AMD
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1 gig ddr
Grafikkort (s):
256 G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY watercooling
Nätverk / Internet:
virgin 50 MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 10 august 2009, 01:55
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av pete21 View Post
Jag har aldrig besvära med en säkerhetskopiera inte värt besväret om du frågar mig. alla mina viktiga data (bilder / filer) är på en separat hårddisk .. säkraste och bästa sättet tror jag att jag ens kopiera program installera filer på den andra enheten så om allt jag behöver är att installera Windows i dem på nytt installera senare
Vad händer om den separata hårddisken dör?

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 2 november 2009, 08:55
New Member Group

Default Re: Säkerhetskopiera blir ryggen upp?

Prova en Drobo, jag har just köpt en de är lysande för att hålla din information med snabbväxling RAID är ett kostnadseffektivt alternativ om du har TB data som vi
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hello, I'm ...... Back Again. Emrys88 Presentera dig här 6 21 mars 2009 13:37
... Tillbaka igen Macmac508 Presentera dig här 5 3 juni 2008 12:35
Få PC tillbaka till när jag först fick det. hadleigh_101 Windows-operativsystem 11 12 juli 2007 05:58
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.