mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Blue Screen Hjälp Required

Closed Thread

Thread Tools
Old 28 Oktober 2008, 10:17
Ledamot Gruppen

Default Blue Screen Hjälp Required

Ofta när vi i första hand vända vår huvudsakliga stationär persondator i morgon, det kommer att "Crash" på en blå skärm och vi måste byta dator av och startas om. Detta kan hända en gång, flera gånger, eller förvånande inte alls

Vi har gjort en anti virus scan, även defragged och även tagit datorn till ses av en professionell .... typiskt datorn betedde sig när han såg på det!

Tydligen min bror fick en Instant Messenger via MSN Messenger misstag från min son, som hade en länk till en webbsida på det som tydligen gav hans dator ett virus.

Den blå skärmen har flera olika bokstäver och siffror på den ... Letters inkluderar: --

BAD_POOL_HEADER
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
PAGE_FAULT_IN_NONE_PAGE_AREA
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
PFN_LIST_CORRUP
PRISMAO2.SYS-ADRESS F53C32SF bas på F539B0000, datumstämpel 4069F4da

Siffrorna är i allmänhet mycket "0s" etc.

Jag har hört programvara anti-virus inte alltid hindra virus.

Kan någon hjälpa mig med detta eftersom jag vid en förlust!
Old 28 Oktober 2008, 10:41
Moderator-gruppen

Default Blue Screen Hjälp Required

Utgående denna tråd tills mer information ges ut om malware. Några av dessa fel är classicly malware närstående.

Försök att reparera en dator med malware närvarande är meningslös och kommer bara leda till mer problem för dem som bidrar med Malware Removal.

Jag kommer att återuppta denna fråga om det behövs när / om malware rengörs.

Closed Thread

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.