![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har varit med några Blå skärm problem och kunde behöva lite hjälp. Jag skickade den till en vän som idag skickade mig ett följande e-post. Laptop är blå screening igen. Hittills har vi sprang hårddisk test, ett minnestest. Nu gör vi en fullständig återhämtning på operativsystemet. Tror du att min dator kan sparas? Dessutom, vad menar han med fullständig återvinning av operativsystemet? |
|
| |||
| |||
| Låter som han är att installera om operativsystemet. |
|
| |||
| |||
| Skulle menar jag att förlora saker som (Mina dokument, Mina bilder, Min musik, Favoriter, desktop-filer Application Data, etc.) |
|
| |||
| |||
| Ja du. Men han kan också försöka att göra en reparation Installera. I så fall kommer du inte förlora något. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Regel # 1 för att skicka dina uppgifter till någon annan är att hålla en annan kopia. Om han gör en komplett installera och formatera hårddisk (du kan installera rätt överdrivet, men mest bara torka av den) kan du förlora dina data.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Hur kan jag behålla en kopia om jag kunde inte ens komma in på den när det började blå screening. |
|
| |||
| |||
| Eftersom din förmodade att regelbundet kopiera, dvs varje vecka - månad bör du göra en back up kopia av dina filer till en flashenhet, sekundär hd, cd etc. Men jag antar att ni inte vet hur man gör det rätt ? Om inte så är du har vänner som kan göra det åt dig, kanske vän thats ta en titt på din dator nu. |
|
| |||
| |||
| Det andra svaret är att du inte får en blå skärm med en BIOS - om ditt minne är bra, massor av lösningar för säkerhetskopiering av data utanför Windows. För sent för det nu, dock.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| För sent att göra något åt det nu. ![]() Jag kan fortfarande komma in på felsäkert läge med den blå skärmen dyker upp .. Med detta sagt kan jag skicka "min musik" mina dokument "ect. På ett minne genom att i felsäkert läge? |
|
| |||
| |||
| Jag hörde inte detta direkt från killen fastställande min bärbara dator, som min fru pratade med honom. Men hon tror att han sa till henne att jag behövde ett minneskort till min Dell Insprion 2200 laptop, och att de var ungefär $ 50 dollar. Han försöker hitta en start i en annan bärbar dator som skulle fungera, så jag skulle inte behöva köpa en själv. Det enda som tror att jag skulle bra genom att använda goggle är denna del K5198 - 64MB USB Memory nyckel. 1. Låter det vill ni att denna enhet skulle kunna spara allt för mig? 2. Med det är en USB-enhet, kommer det alltid att permanent stanna kvar på min bärbara dator, eller när allt är sparat den kan tas bort? |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| HJÄLP BLUE SCREEN! Och mer problem! | nukelemon | General Software Chat | 2 | 4 januari 2009 10:22 |
| Blue screen Windows stänk skärmen | Mukk1987 | Windows-operativsystem | 3 | 15 april 2008 13:22 |
| Kontrollera disk problem och "blue screen of death" - sedan åter formatering och nya RAM | Samantha0101 | General Hardware Chat | 17 | 29 mars 2008 06:28 |
| Få en blå skärm | samjohnson | Windows-operativsystem | 24 | 11 februari 2008 12:41 |
| Blå skärm | mrdaveyk | Processorer, moderkort & RAM | 29 | 22 sep 2007 12:49 |
| Thread Tools | |
| |