![]() |
|
| |||
| |||
| hei .. im kjører Windows XP Home. Min PC er litt svak som jeg kjører mye programvære enheter og programmer osv. Derfor er det på min PC som er svært viktig. Ive nylig hatt noen problemer med CD-stasjonen som har blitt endret for tredje gang siden jeg fikk maskinen (problemet er at den nekter å åpne eller lese innholdet når det til slutt ikke kan åpnes) My PC var inadvertantly stengt noen dager siden, og siden den gang im får en blå skjerm feil på bootup .. i cant faktisk huske feilkode. beklager. Mitt poeng er, jeg vet hva som har forårsaket problemet og hvordan du løser det. (bare ved hjelp av Windows XP disken og kjører en diskcheck og slett). Problemet er tht jeg skrånende få CD-stasjonen for å lese disken og jeg skrånende Ruse en ny cd stasjon uten å installere det, og jeg skrånende komme inn på datamaskinen, i skrånende installere det .. Har noen noen forslag til hvordan jeg kan få PCen til å kjøre disk. Eventuelle forslag vil bli tatt med takknemlighet ...... Mange takk på forhånd Jamie |
|
| |||
| |||
| Har du prøvd alternativer i gjenopprettingskonsollen å redde disken da? (Ikke bare ScanDisk.) Jeg vil foreslå fixmbr og fixboot http://www.microsoft.com/resources/d....mspx?mfr=true |
|
| |||
| |||
| thanks Mike men mangler mitt standpunkt spørsmålet .... Som jeg sa jeg vet årsak og kur. men hva mine CD-stasjonen wont lese disker iblant wont selv åpne for meg å sette en disk i. Jeg var ikke sikker på om det mulig å bruke en ny uten å måtte installere en |
|
| |||
| |||
| Ah "lese en disk" betydde lese en CD, sorry! Du bør ikke være et problem å sette en ny stasjon i. Det ville være vanskelig å starte fra CD ellers. BIOS vet ingenting om Windoze og drivere, og at det er oppstart av CDer. |