![]() |
|
| |||
| |||
| hej .. im kör Windows XP Home. Min dator är lite trög så jag kör en hel del webb-programmering anordningar och program etc. Därför finns det uppgifter om min dator som är mycket viktigt. ive nyligen haft några problem med cd-enhet som har ändrats för tredje gången sedan jag hade dator (frågan är att det vägrar att öppna och läsa innehållet när det äntligen gör öppen) Min PC var inadvertantly stänga ett par dagar sedan och sedan dess im ta emot en blå skärm fel på uppstart .. jag skränande faktiskt ihåg felkoden. ledsen. Min fråga är, jag vet vad som har orsakat problemet och hur man ska lösa det. (endast med Windows XP skivan och kör en diskcheck och ta bort). Problemet är THT jag skränande få CD-enheten att läsa disken och jag skränande Ruse en ny cd-enhet utan att installera det, och som jag skränande få på datorn, jag skränande installera det .. Har någon några förslag på hur jag kan få min dator att köra disken. Alla förslag kommer att tas med tacksamhet ...... Stort tack på förhand Jamie |
|
| |||
| |||
| Har du provat alternativen i Återställningskonsolen för att rädda din disk då? (Inte bara en scandisk.) Jag skulle vilja föreslå fixmbr eller fixboot http://www.microsoft.com/resources/d....mspx?mfr=true |
|
| |||
| |||
| tack mike men din saknade min poäng i frågan .... Som jag sa jag vet orsaken och bota. men vad min CD-enhet brukar läsa skivor ibland brukar även öppet för mig att sätta en disk i. Jag var inte säker på om det eventuellt kommer att använda en ny utan att installera en |
|
| |||
| |||
| Ah "läsa en disk" betydde läsa en CD, sorry! Du bör inte ha ett problem att en ny enhet i. Det skulle vara svårt att starta från CD-skivor annat. BIOS vet inget om Windoze och dess förare, och det är det är uppstart på cd-skivor. |