mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Kan inte ta bort gamla User Mappar

Reply

Thread Tools
Old 4 juli 2009, 18:25
New Member Group

Hej jag är ny här som jag har använt samma dator nu för de senaste 5 åren. Dess butiken biult en med en AMD sepron 2300 + processor och 80gig HD. minnet handlar om 500MEGS.

Problemet jag har med det jag hade installerat XP Pro ett par gånger och lade märke till den gamla mappar från mitt tidigare används fortfarande på hårddisken. Dessa har svart att skriva och ta upp en hel del utrymme.

Det finns bara 2 användare på henne själv och mina väninnor och vi båda har admin rättigheter med i vår del av datorn.

Jag har försökt att ta bort den gamla användaren mappar men det går så långt så säger kan inte ta bort åtkomst nekad.

är det ett sätt att ta bort dem för rymden skull snälla.

Tack på förhand
Old 5 juli 2009, 12:33
Moderator-gruppen

Du vill göra en backup innan du tar bort dessa om något går fel.
Detta är inte föreslog att använda på någon fil om du inte är 100% säker på vad det är.

Starta upp Felsäkert läge

Logga in på ditt vanliga konto.

För att ta full kontroll över ett ärende:
  • Högerklicka på filen, välj Egenskaper.
  • Klicka på Säkerhet flik, klicka på ditt användarnamn.
  • Klicka Redigera, Klicka på ditt användarnamn på popup skärm
  • Markera rutan märkt Full Control under tillåta rubrik
  • OK i alla dialogrutor.
  • Du bör nu kunna ta bort filen (s)
Obs! Om detta inte fungerar försök från administratörskontot.

Old 5 juli 2009, 13:47
Givargruppen

Jag vet onda sorteras det för dig, jag såg tidigare. Men downage förlorat ditt inlägg och min "framtida referens post" Så här går den:

I framtiden formatera dina diskar när du gör en ominstallation (det är ett alternativ i processen) detta sätt hårddisken kommer att torkas rena allt och OS kan gå rent om.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.