mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Kan inte ta bort dolda materialåtervinningsföretag Bin I Backup Arkiv

Reply

Thread Tools
Old 2 December 2007, 23:12
New Member Group

Så har jag varit tvungen att formatera om två gånger sedan jag köpte min dator. Den senaste säkerhetskopian var enkel, jag bara tog ägandet över filer och raderade dem, ren och enkel. Den första backup-fil, dock är lite över ett år gammal och jag inte kan radera en av de dolda materialåtervinningsföretag lådor under min backup \ materialåtervinningsföretag katalog och jag får samma fel varje gång: "kan inte ta bort dc22: Åtkomst nekad . Kontrollera att filen inte är full eller skrivskyddad. "

Jag har många problem med denna dumma sak. Jag har ställt min mapp för att visa alla dolda filer / mappar samt dolda systemmappar och vad. Detta materialåtervinningsföretag bin visar fortfarande upp tom, men av någon anledning när jag högerklicka och kontrollera egenskaper, fortfarande har 39 filer och 50 mappar i det ammounting till 70mb av rymden. Utrymmet är inte problemet uppenbart, men jag skulle gärna vilja bara bli av med detta irriterande mapp och det är det enda stoppa mig.

Jag har försökt hävda ägarskap. Jag har provat att köra DOS-prompt via Start> Kör> cmd och radera filer på det sättet. Problemet är att datorn inte kan hitta några filer att ta bort.

Om någon vet hur man ska gå om fastställande av denna Jag skulle verkligen uppskatta det. I "all-veta" dator Techs på gatewayen och Microsoft bara föreslå saker som jag redan har förklarat det för dem jag har försökt.

(Och ja, jag har försökt att köra DOS-prompt för att radera filer samtidigt slutar processen Explorer.exe tillfälligt, men ingen lycka där heller.)
Old 2 December 2007, 23:53
New Member Group

*** UPDATE ***

Jag kunde göra några progess genom DOS.

Jag har i den katalog som ligger i C: \ Mina backup \ materialåtervinningsföretag \ s-1-5-21 ... etc \

Jag kunde ta bort alla filer i den här katalogen, men det som är kvar är mer kataloger (som dc22, DC8, dc9 osv.)

Jag kan inte ange dessa kataloger via dos Men när jag försöker Åtkomst nekad. När jag försöker radera dessa underkataloger, det säger det går inte att hitta filen.

Så jag ner till bara underkataloger minst, men dessa är de som ger mig alla problem i första hand tror jag. All hjälp uppskattas.
Old 3 december 2007, 01:05
Moderator-gruppen

Om du kan ge mig exakt hela sökvägen till var och en jag skulle kunna hjälpa till.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.