mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Kolla min arbetsuppgift direktör för mig plz:)

Reply

Thread Tools
Old 8 juli 2008, 08:22
Givargruppen

Default Kolla min arbetsuppgift direktör för mig plz:)

hi everyone igen

Min dator kör lite långsamt så kan någon ta en titt över min arbetsuppgift direktör och et mig inget om det finns något som körs som det inte behöver eller kanske eney misstänkta saker igång
Jag har lagt en cirkel saker som jag inte någon vad det finns för
Aso Cener TCP Messenger och rundell32.exe
iv aldrig sett dessa innan du får av lagts en vecka sedan jag har installerat g kraft driva sedan kanske er vad det är?

Print Screen här>

http://i124.photobucket.com/albums/p...askmanager.jpg

tack för eney hjälp

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2,3 GHz AMD
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1 gig ddr
Grafikkort (s):
256 G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY watercooling
Nätverk / Internet:
virgin 50 MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 8 juli 2008, 08:29
Givargruppen

IV slutade bara Cener TCP bud och det verkar coem i smak manager när jag tärna på min sidorutor bar så thats that one:)
rundell32.exe är grafikdrivrutiner inställningen är detta säkert att tern off?

Old 8 juli 2008, 09:40
Moderator-gruppen

Försöka lista ut vad vi har för genom att titta i Aktivitetshanteraren är ganska omöjligt. En HijackThis-logg skulle vara mycket mer talande.

Old 8 juli 2008, 18:00
Givargruppen

Allt i din arbetsuppgift direktör ser fin ut och som onda sa en hijackthis skulle vara mycket effektivare.
rundll32.exe är en process som utför DLL och placerar sina bibliotek i minnet,
så att de kan användas mer effektivt genom tillämpningar.
rundll32.exe bör inte vara handikappade, som krävs för viktiga applikationer att fungera korrekt.

alg.exe är en process som tillhör Microsoft Windows Operating System. Det är en central process för Microsoft Windows Internet-anslutningsdelning och internetanslutning brandvägg. Detta program är viktigt för en stabil och säker drift av datorn och inte bör hävas.

svchost.exe är ett system process som ingår i Microsoft Windows-operativsystem som hanterar processer som körs från DLL-filer. Detta program är viktigt för en stabil och säker drift av datorn och inte bör hävas.

spoolsv.exe är ett Microsoft Windows-system körbar som hanterar tryckprocessen. Detta program är viktigt för en stabil och säker drift av datorn och inte bör hävas.

wscntfy.exe är en del av Microsoft Windows Security system och utgångar till det rådande säkerhetsläget status på din dator. Detta program är viktigt för en stabil och säker drift av datorn och inte bör hävas.

smss.exe är en process som är en del av operativsystemet Microsoft Windows. Det kallas Session Manager Subsystem och ansvarar för att hantera sessioner på ditt system. Detta program är viktigt för en stabil och säker drift av datorn och inte bör hävas.

avgamsvr.exe är en del av Grisoft Internet Security Suite och är avgörande för trygg och säker drift av din dator. Skyddar mot virus, spionprogram, maskar och trojaner. Detta program är viktigt för en stabil och säker drift av datorn och inte bör avslutas.

De flesta av dessa är registrerade som en bakdörr sårbarhet är så en kapning skall sortera förfalskningar från Reals om det finns några
och om något mer dyker upp här webbplatsen bör hjälpa

http://www.liutilities.com/products/...rary/rundll32/
Old 9 juli 2008, 04:46
Givargruppen

kanoakavirus tack för det:) Jag kommer att göra en hi jack detta jogga och få BK till dig tack:)

Old 9 juli 2008, 06:05
Moderator-gruppen

Task Manager är inte mycket nytta som alla har sagt, är HJT mycket mer användbar.

Om du vill veta egentligen vad processer gör, kan du prova med att hämta Process Explorer

Det är mycket mer användbar än Aktivitetshanteraren.

Om du klickar på Visa och sedan Visa Lower Pane och sedan gå till Visa igen och klickar på Lower Pane View och välj DLLs Du kan se vad som DLL Svchost.exe är faktiskt kör som kan vara användbart när du bombarderas med som 10 svchost.exe.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hjälp, kan inte komma åt mitt Task Manager Raph78 Windows-operativsystem 5 23 juli 2009 02:45
Task Manager Processer .. IsoldeAislinn Windows-operativsystem 9 25 sep 2008 19:26
AnVir Task Manager evilfantasy General Software Chat 0 28 mars 2008 14:40
Kan inte öppna Aktivitetshanteraren ImSoLost Virus, spionprogram och säkerhet 19 6 januari 2008 12:28
Task Manager något problem lurcherlad Windows-operativsystem 5 10 november 2007 12:04
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.