mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Jämföra operativsystem!

Reply

Thread Tools
Old 16 april 2007, 18:03
New Member Group

Default Jämföra operativsystem!

Hallå där,

Jag är ny här och göra ett projekt och forska information om operativsystem och skriver om det för-och nackdelar för olika operativsystem, jag har hittat information men verkar vara av den medan du söker, så undrar om någon kan ge mig några aktuell information .

Kan ni berätta lägga till några för-och nackdelar för dessa under varandra.

DOS (inte MS-DOS)

Windows XP och Vista (Vista inte så mycket för nya)

Linux

Mac OS X

Tack på förhand för hjälpen: D
Old 16 april 2007, 18:10
Administrator Group

Jag vill gärna delta, men DOS är före min tid och jag har aldrig dabbled i Linux eller Mac OS.

Under tiden kan jag fråga hur du hittade oss? Vi har några nya marknadsförings händer och skulle uppskatta den feedback.

Tack

Dave.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 17 april 2007, 01:58
New Member Group

Hej Dave,

Den webbplats som jag hittade från Google gör en sökning, jag gillar layouten stil det är mycket användarvänlig, och massor av annat ämne titlar så du vet var du ska skicka;)
Old 17 april 2007, 04:13
Administrator Group

Tack, välkommen av vägen. : D
Old 24 april 2007, 06:42
Ledamot Gruppen

Jag har använt DOS, Windows (sedan första versionen) och Linux (flera distros). Det finns ingenting att jämföra mellan DOS och Windows eftersom DOS var en kommandotolk baserade OS samtidigt som vi nu med hjälp av GUI-baserade OS's. DOS var ett grundläggande OS och du kommer fortfarande att det paketerade inom Windows (Kommandotolken) i Linux är det terminalen verktyg. Mellan Linux och Windows min röst kommer att gå till Linux. Jag har inte sett Mac OS.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.