![]() |
|
| |||
| |||
| Hallå där, Jag är ny här och göra ett projekt och forska information om operativsystem och skriver om det för-och nackdelar för olika operativsystem, jag har hittat information men verkar vara av den medan du söker, så undrar om någon kan ge mig några aktuell information . Kan ni berätta lägga till några för-och nackdelar för dessa under varandra. DOS (inte MS-DOS) Windows XP och Vista (Vista inte så mycket för nya) Linux Mac OS X Tack på förhand för hjälpen: D |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag vill gärna delta, men DOS är före min tid och jag har aldrig dabbled i Linux eller Mac OS.
| |||
| |||
| Hej Dave, Den webbplats som jag hittade från Google gör en sökning, jag gillar layouten stil det är mycket användarvänlig, och massor av annat ämne titlar så du vet var du ska skicka;) |
|
| |||
| |||
| Tack, välkommen av vägen. : D |
|
| |||
| |||
| Jag har använt DOS, Windows (sedan första versionen) och Linux (flera distros). Det finns ingenting att jämföra mellan DOS och Windows eftersom DOS var en kommandotolk baserade OS samtidigt som vi nu med hjälp av GUI-baserade OS's. DOS var ett grundläggande OS och du kommer fortfarande att det paketerade inom Windows (Kommandotolken) i Linux är det terminalen verktyg. Mellan Linux och Windows min röst kommer att gå till Linux. Jag har inte sett Mac OS. |