mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Datamaskinen krasje Mens Gaming

Reply

Thread Tools
Old 13th Nov 2008, 21:57
Medlem Group

Default Datamaskinen krasje Mens Gaming

Jeg fikk FarCry2 og Fallout3. Etter lasting og spiller spillet for ~ 15 minutter, min datamaskin ville fryse. Skjermen vil være stille, og den nåværende lydeffekt og musikk ville kontinuerlig blare ut av høyttalerne. Min mus / tastatur, vil også bli reagere.

Jeg har oppdatert min drivere men det har ingen effekt. Min venn sa at det skyldes kanskje min RAM. I dag er ved hjelp 2X2Gb på WindowsXP. XP bare leser 2.75Gb RAM. Er dette forårsaker maskinen min krasjer? Er det en måte å stoppe maskinen mot krasj mens jeg spilling?
Old 14nde Nov 2008, 00:58
Donor Group

Dette er vanligvis indikasjon på én av to ting.

1. Overclocking. Dette er et svært vanlig symptom på en dårlig overclock. Hvis kortet er overclocked, løsne opp disse klokke hastigheter og ser om det løser det.
2. En crappy PSU. Ripple eller hva kast 12V ut klask, kort trenger mer strøm enn det får, og du får et fryse. Vanligvis vil dette føre til at hele systemet startes på nytt, men denne typen ting kan skje også.

Du kan også sjekke minne spenning i BIOS for å kontrollere at det stemmer med det du RAM behov.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 14nde Nov 2008, 06:09
Donor Group

Det stemmer, jeg er enig med hva Carbon sagt, men å finne svar på spørsmålet om RAM, det vil ikke være årsaken til at datamaskinen krasjer som det ikke kan se det hele, kan det ikke se alle RAM fordi det er en 32bit OS.

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 14nde Nov 2008, 08:47
Medlem Group

Jeg har ikke overclocked datamaskinen i likevel, og jeg sterkt tvil datamaskinen butikken jeg kjøpte maskinen min fra overclocked det også. Men bare i tilfelle de gjorde, hvordan ville jeg kunne fortelle om han overclocked det?

Jeg er ganske sikker på at jeg har nok strøm. Jeg bruker Corsair TX750W PSU, E8400, 9800GX2. Jeg har også hørt at Corsair PSUs er ganske pålitelig.

Jeg tar en titt på min BIOS at minnet spenning Kmp min RAM.

Til slutt, når jeg spiller de siste spillene, som Fallout3, datamaskinen min krasjer. Men når jeg spiller eldre spill, som frykt, min datamaskin går fint. Er det noen type av forklaringen på dette?
Old 14nde Nov 2008, 08:55
Donor Group

Det er nok RAM spenning problem da, eller noe lignende, som de nyere spillene krever mer tilgang RAM, og derfor er det spenninger vil være nødvendig å kjøre skikkelig.
Old 14nde Nov 2008, 19:11
Donor Group

Du kan kjøre GPU-Z og sammenligne "standard" klokker til vanlige klokker.

Corsair's 750W er laget av noen andre crappy selskapet ikke Seasonic, men den må minst være OK i denne situasjonen.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.
Old 14nde Nov 2008, 22:27
Medlem Group

Jeg bruker aa Gigabyte EP45-DS3L og OCZ Reaper PC2-8500 2X2Gb. Ifølge OCZ nettside, det foreslåtte spenning innstillingen mellom 2.1-2.3. Jeg gikk inn i Gigabyte BIOS innstillingen og la merke til at minnet spenning ble satt til 1.8. Som jeg økt den til 2.1, la jeg merke til at spenningen tallet begynte å slå rosa. Jeg gikk høyere, proboly rundt 2.4, og jeg la merke til at spenningen nummeret slås red.

Jeg har nå satt min hukommelse spenning på 2.0, der den er grå. Det foreslås minimum spenning som min RAM er foreslått er 2.1, som etter min BIOS er markert i rosa. Vil det være trygt å øke mitt minne spenning til 2.1?

I tillegg, hva betyr gi meg minne mer spenning auctually gjøre mitt minne? Betyr det gi mer kraft slik at den kan gi bedre resultater? Hvis ja, hvorfor kan jeg ikke bare øke spenningen til 3,0?
Old 14nde Nov 2008, 23:28
Donor Group

Ignorer hovedkortet her. Øke den til hva boksen sier.

Enkelte modulene krever en viss mengde strøm for å fungere riktig. Øker det til 3,0 vil steke din RAM.
Old 15th 2008 nov 05:35
Donor Group

Det stemmer, overse fargen koder, er de retningslinjene som standard spec RAM-moduler, men som OCZ ting krever mer enn standard spenning, det er irrelevant.
Old 15th 2008 nov 07:26
Medlem Group

Takk. Datamaskinen min ser ut til å ha stoppet krasje når spill.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Computer Crashing HJELP! bong General Hardware Chat 10 8 november 2009 18:09
Alle spill crashing - Hjelp vennligst (computer tech) jonia PC & Console Gaming 1 24 mai 2009 11:49
Computer konstant krasj topxx General Hardware Chat 9 19 mars 2009 02:18
Min datamaskin holder krasj ken979 General Software Chat 13 18 mars 2008 07:06
Krasjer datamaskinen Grrr, fordekte mistanken sin sammenheng med min ram Robbie CPUer, Hovedkort & RAM 14 8 mars 2008 11:17
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.