mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Datorn kraschar Medan Gaming

Reply

Thread Tools
Old 13 november 2008, 21:57
Ledamot Gruppen

Jag blev FarCry2 och Fallout3. Efter lastning och spelar spelet för ~ 15 minuter, min dator skulle frysas. Skärmen skulle stanna fortfarande, och den nuvarande LJUDEFFEKT och musik skulle kontinuerligt smattra ur mina högtalare. Min mus / tangentbord skulle också bli okänsliga.

Jag har redan uppdaterat mina drivrutiner men det har ingen effekt. Min vän sa att det kanske på grund av mitt RAM. Jag för närvarande är att använda 2X2Gb på WindowsXP. XP bara läser 2.75Gb RAM. Är detta orsakar min dator att krascha? Finns det något sätt att stoppa datorn från att krascha när jag spelande?
Old 14 november 2008, 00:58
Givargruppen

Vanligtvis är detta ett tecken på en av två saker.

1. Överklockning. Detta är ett mycket vanligt symptom på en dålig överklockning. Om ditt kort är overclocked, mjuka upp dem klockan hastigheter och se om det löser det.
2. En skit PSU. Ripple eller vad kastar 12V ur smäll, kortet behöver mer makt än vad det blir, och du får en frysning. Vanligtvis kommer detta att medföra en total omstart av systemet, men den sortens saker kan hända också.

Du kan också kontrollera ditt minne spänningen i BIOS att det stämmer med det som ditt RAM behov.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 +620 W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 14 november 2008, 06:09
Givargruppen

Ja, jag håller med om vad Carbon sagt, men för att besvara din fråga om RAM-minnet, det kommer inte att orsaka att datorn kraschar eftersom det inte kan se det hela kan man inte se alla RAM eftersom det är en 32bit OS.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 14 november 2008, 08:47
Ledamot Gruppen

Jag har inte overclocked min dator i alla fall, och jag starkt tvivlar datorn lagra jag köpte min dator från overclocked det. Men bara i fall de gjorde, hur skulle jag kunna berätta om han overclocked det?

Jag är ganska säker på att jag har tillräckligt med ström. Jag använder Corsair TX750W PSU, E8400, 9800GX2. Jag har också hört att Corsair primära urvalsenheter är helt tillförlitliga.

Jag tar en titt på min BIOS så att minnet spänning matchar mitt RAM.

Slutligen, när jag spela de senaste spelen, liksom Fallout3, min dator kraschar. Men när jag spelar äldre spel, såsom rädsla, min dator går bra. Finns det något slags förklaring för detta?
Old 14 november 2008, 08:55
Givargruppen

Troligen RAM spänning problem sedan eller något liknande, som de nyare spel kommer att kräva mer tillgång RAM, och därmed den spänning kommer att krävas för att kunna köras.
Old 14 november 2008, 19:11
Givargruppen

Du kan köra GPU-Z och jämföra "default" klockor till det vanliga klockor.

Corsair's 750W enhet görs av någon annan skit företaget inte Seasonic, men det bör åtminstone vara normalt i denna situation.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Old 14 november 2008, 22:27
Ledamot Gruppen

Jag använder aa Gigabyte EP45-DS3L och OCZ Reaper PC2-8500 2X2Gb. Enligt de OCZ webbplats, föreslås spänning inställningen mellan 2.1-2.3. Jag gick in i Gigabyte BIOS inställning och märkte att minnet spänning inställning sattes till 1,8. Som jag ökade den till 2.1, jag upptäckte att spänningen antal började vända rosa. Jag gick högre proboly runt 2.4, och jag har märkt att spänningen antal visade rött.

Jag har för närvarande in min minne spänning på 2,0, där den är grå. Den föreslagna lägsta spänning att mina RAM föreslås är 2,1, vilket enligt min BIOS är markerat i rosa. Skulle det vara säkert att öka mitt minne spänningen till 2.1?

Dessutom, vad som ger mitt minne mer spänning auctually göra för att mitt minne? Spelar det ge mer makt så att den kan fungera bättre? Om ja, varför kan jag inte bara öka spänningen till 3,0?
Old 14 november 2008, 23:28
Givargruppen

Ignorera ditt moderkort här. Boost det oavsett box säger.

Vissa moduler kräver ett visst mått av makt för att fungera korrekt. Att öka det till 3,0 skulle steka ditt RAM.
Old 15 november 2008, 05:35
Givargruppen

Ja, strunta i färger, de riktlinjer för standard spec RAM-moduler, men som OCZ saker kräver mer än standardspänningarna, det är irrelevant.
Old 15 november 2008, 07:26
Ledamot Gruppen

Tack. Min dator verkar ha slutat att krascha när spel.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.