![]() |
|
| |||
| |||
| Ok, jag är inte riktigt säker på om detta är rätt forum, men jag vet inte var annars det skulle gå så gärna flytta den om det finns en bättre plats. Jag har nyligen byggt en dator, Nvidia SLI 680i, Q6600, 2GB OCZ SLI, 8800GT, XP Pro, 500 GB, 600 watt PS, och jag kan ge dig all annan info du behöver. Alla drivrutiner och uppdateringar har installerats (inklusive OS uppdateringar från Microsoft). När jag starta upp min dator, det tar mig en svart bakgrund och vit text startskärmen visas minne hastighet, etc, och det får mig att trycka på F1 för att fortsätta att starta upp OS, eller kan jag gå in i BIOS. Utbyggnaden var klar i slutet av januari och jag har lagt märke till att alla så många gånger jag slår på den (exempelvis varje dussin eller mindre), det blir till skärmen, sedan snabbt blinkar en blå skärm fylld med text (men inte tillräckligt länge för att läst något om det) och sedan startar om sig själv. När den startar igen, det är oftast bra, och när OS laster, det visar en "Fatal Error - datorn måste startas om - Rapport?" Skriv meddelande om att jag kan bara klicka bort och göra med (eller rapportera om jag vill). Det kan också vara en separat fråga, men om så ofta, drivrutiner eller programvara för min Belkins trådlösa USB-adaptern verkar inte ladda eller visa de små ikonerna i nedre högra hörnet av skärmen. En enda omstart löser denna fråga 99% av tiden. Kanske är detta bara ett problem med Belkin programvara, men jag tänkte att jag skulle nämna det eftersom de är de enda två frågor / symptom jag har. Jag är fortfarande ganska nytt för dator buiding scenen och ber om ursäkt om dessa frågor är gemensamma eller kan ha tagits upp någon annanstans jag missade. All hjälp skulle uppskattas eftersom det är frustrerande att ha en helt ny dator som ger mig allvarliga fel på måfå. Joe |
|
| |||
| |||
| vilka försiktighetsåtgärder tog du när byggnaden skrivbordet? Dessutom har du försökt att starta upp från xp skivan och antingen installera Windows eller reparera? |
|
| |||
| |||
| Citat:
Det kommer också att vara en stor smärta att ladda windows om det kommer att bli av med alla mina program, dokument och filer. Är det här fallet? |
|
| |||
| |||
| försiktighetsåtgärder mening gjorde du bär anti statiska band, hantera dina komponenter försiktigt, marken själv, någon av ovanstående före bygga |
|
| |||
| |||
| I så fall, ja. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Avinstallera Belkin programvara och se om det fixar det ...
| |||
| |||
| Jag ska ge det en chans för den trådlösa problem. Tack. |