![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag märkte jag var att använda 100% av det så jag gick till Aktivitetshanteraren proses fliken och såg att det var att använda det mest var Winlogon.exe är det säkert att sätta stopp för detta? Det är systemet en
| |||
| |||
| nej. Hur mycket RAM har du? vad kärnan har du? vilka OS använder du? |
|
| |||
| |||
| Intel P4 3 GHz 1GB RAM XP SP2 nu använder omkring som 78 till 95 min cpu kylare måste vara mycket bra om det körs så här för likadana 7hrs |
|
| |||
| |||
| Det är alldeles för hög. En inaktiv CPU bör vara <15%. Har du aktiverat hyperthreading? Är du säker på att du werent köra något i bakgrunden? (btw nej det är inte säkert att avsluta det.) Är du säker på att processorn var verkligen använder så mycket? Det kan vara så att du har för många program som startproblem med datorn. |
|
| |||
| |||
| bra efter en omstart och använda program som 3-15 |
|
| |||
| |||
| Radera Winlogon.exe och du kommer inte att logga in på ditt system. Gå till Start> Kör> skriv services.msc och tryck på RETUR> inaktivera alla undeeded tjänster (Observera att du inte kan inaktivera systemtjänster här, så oroa dig inte). Har du Ad-Aware 2007 installerat? Regards Jason |
|
| |||
| |||
| Jag har märkt detta händer ganska ofta. En omstart alltid stannar det. Jag antar att det fortfarande finns buggar i Windoze OS som gör att dessa system program för att låsa upp då och då.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| CPU-användning på 94% med NO Program Runnings | mpenney | Processorer, moderkort & RAM | 14 | 5 NOVEMBER 2009 14:09 |
| CPU-användning 100%: ( | grand | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 1 juni 2009 16:38 |
| Kan Dead Battery Orsak 100% CPU-användning? | m8tey | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 1 | 17 april 2009 16:44 |
| 98% CPU-användning? - P4 3 GHz HT | PhilipM1 | Processorer, moderkort & RAM | 11 | 7 april 2009 14:14 |
| CPU-användning 100% | nightwolf bob | Virus, spionprogram och säkerhet | 1 | 3 januari 2008 06:32 |
| Thread Tools | |
| |