mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Displayinställningar förändras efter re-boot

Reply

Thread Tools
Old 28 Oktober 2008, 07:17
Ledamot Gruppen

Jag håller mina skärminställningar för Win klassiska inget för skärmsläckaren, men efter att jag installerat Fire Fox, när jag startar datorn inställningarna ändras till XP inställningar när den startar upp med XP skärmsläckare och den gröna börja längst ned som jag alltid inställt på inget för skärmsläckaren också men det kommer inte hålla inställningar väljer jag i displayen när den har stängts av eller startas om? är The Fire Fox Jag installerade orsakar detta eller något annat? Tack för all hjälp. Även jag se till att klicka på Spara när jag ändrar dem tillbaka?
Old 28 oktober 2008, 10:37
MJM
Givargruppen

Jag har ingen aning om vad ni säger ..... Kanske mer skiljetecken skulle bidra mellan den längsta meningen någonsin.

Jag tror det du säger är att du har XP inställd på "klassiskt tema, men efter ett firefox installerar du nu alltid starta upp med XP" Fisher Price "tema även efter att den tillbaka till" klassiska ".
Är det rätt?

Jag hade det problemet med min gamla laptop ... normalt Jag vill bara starta om och det skulle kunna fastställas.

Mitt System: Toshiba Satellite A200-28p

Processor (s):
Intel Core 2 Duo T8100
Moderkort:
Mobile Intel PM965 Express Chipset
RAM Minne:
1024 + 2048MB DDR2 667
Grafikkort (s):
ATI HD 2600 XT
Ljudkort:
Toshiba Bass Enhanced Sound System
Hårddisk (s):
200 GB 5400RPM
Optisk enhet (er):
DVD Super Multi
Mål / PSU:
Satellite A200-serien
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Intel 4965AGN
Monitor (s):
15.4 "1280 x800 Toshiba TruBrite
Operating System (s):
Windows Vista SP1 / Fedora i386
Old 28 Oktober 2008, 14:31
Ledamot Gruppen

du har rätt, förlåt om jag confusedyou. Tack! antar att jag kan ha för att bli av branden räv orsaka detta verkligen blir på mina nerver.
Old 28 Oktober 2008, 18:12
MJM
Givargruppen

Jag har aldrig haft FireFox installerat och hade fortfarande frågan. Det är definitivt en konstig sak dock.
Old 28 Oktober 2008, 18:46
Ledamot Gruppen

Visst är jag avinstallerade Firefox och försökt det, men det ändå inte skulle hålla inställningar.
Old 28 Oktober 2008, 18:59
MJM
Givargruppen

Endast annan sak jag kan tänka på är att redigera registret direkt.
Kolla in denna sida:
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Se på 214, kan det vara vad du vill (inga garantier för att försöka kontrollera via andra sidor)
Old 28 Oktober 2008, 19:02
Ledamot Gruppen

Tack, jag ska kolla upp det
Old 28 Oktober 2008, 19:57
Ledamot Gruppen

Tja, jag körde min TuneUp utilities 2008 program och valde bästa prestanda då den startas upp rätt den här gången. kanske kommer det att bli bra nu Tack för din hjälp!
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.