![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Finns det någon som använder Folding @ Home?
"Vad är protein folding och hur är fällbara kopplade till sjukdom? Proteiner är biologi s workhorses - dess "nanomachines." Innan proteiner kan utföra dessa viktiga funktioner, de ihop sig, eller "luckan". Processen med protein folding, medan viktiga och grundläggande för nästan alla i biologi, på många sätt fortfarande är ett mysterium. Dessutom, när proteiner inte luckan korrekt (dvs. "misfold"), det kan finnas allvarliga konsekvenser, inklusive många välkända sjukdomar, Till exempel Alzheimers, Mad Cow (BSE), Creutzfeldt-Jakobs sjukdom, ALS, Huntingtons, Parkinsons sjukdom, och många av cancer och cancer-relaterad syndrom. Du kan hjälpa till genom att helt enkelt köra en programvara. Folding @ home är en distribuerad databehandling projektet - människor från hela världen hämta och köra programvara för att bandet tillsammans för att göra en av de största superdatorer i världen. Varje dator som tar projektet närmare vårt mål. Folding @ home använder nya beräkningsmetoder kopplas till distribuerad databehandling, för att simulera problem miljontals gånger större utmaning än vad som tidigare uppnåtts. " Citat från http://folding.stanford.edu/. Jag undrar om vi alla på Computer Juice kunde bilda en grupp som många andra på andra forum har . Mitt System: xX_TeK_GaMeR_Xx
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag tänkte exakt samma sak för ett par dagar sedan. Jag ska få in den om du vill
|
| |||
| |||
| För den som vill lägga sig, vi är team nummer 141845 Kommer att få mer information senare. Alltför upptagen nu.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Kan jag ansluta min PS3 till denna grupp storhet? Min P4 wouldnt ge mycket nytta för den här haha |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Folding @ home: falsning till gagn för mänskligheten | cheesepuff | Gemenskapen Nyheter & Chat | 32 | 2 november 2009 15:06 |
| XP Home RAM-fel???? | truck3r | Windows-operativsystem | 7 | 5 juli 2009 21:24 |
| XP Home edition | claires | Windows-operativsystem | 1 | 15 januari 2008 04:29 |
| BT Hem hubb - inrättande | ben | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 13 januari 2008 03:54 |
| Tel Hem | mick66 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 4 december 2007 06:37 |
| Thread Tools | |
| |