mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Formatera hårddisken för att göra format (HTF eller så)

Reply

Thread Tools
Old 12 maj 2008, 10:35
MJM
Givargruppen

Default Formatera hårddisken för att göra format (HTF eller så)

Här är frågan.
Xbox 360 har inte stöd för NTFS (vad?), Det gör dock stödja Mac filsystem ... HTF, HTS eller nåt ...
Jag hittade något som kallas MacDrive, Men vad jag egentligen försöker ta reda på är om det här programmet kan konvertera min HDD utan att förlora mina uppgifter?
Jag minns att någon form av filsystemet konverteringsfaktorer får det, men jag minns inte vilken ... kan vara ett falskt minne (och ett format är alltid krävs)

För om jag måste formatera .... sedan kunde jag inte göra det eftersom jag har ca 350GB data på det jag inte kan flytta någon annanstans ...

Mitt System: Toshiba Satellite A200-28p

Processor (s):
Intel Core 2 Duo T8100
Moderkort:
Mobile Intel PM965 Express Chipset
RAM Minne:
1024 + 2048MB DDR2 667
Grafikkort (s):
ATI HD 2600 XT
Ljudkort:
Toshiba Bass Enhanced Sound System
Hårddisk (s):
200 GB 5400RPM
Optisk enhet (er):
DVD Super Multi
Mål / PSU:
Satellite A200-serien
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Intel 4965AGN
Monitor (s):
15.4 "1280 x800 Toshiba TruBrite
Operating System (s):
Windows Vista SP1 / Fedora i386
Old 4 oktober 2008, 06:09
Givargruppen

Du kommer inte att kunna göra det utan att formatera hårddisken, så om detta alternativ för dig då .. du är ute med alternativ ..

Av intresse, varför skulle det hjälpa i alla fall .. 150GB med Xbox (om Elite eller köpas separat) och du kan överföra mediafiler från PC eller synka den .. Jag kan inte se vad bra det skulle göra?

Mitt System: FordyPC

Processor (s):
Quad Q6600 Kentsfield 2.66 @ 3.45GHz
Moderkort:
Asus P5Q / L PRO (Intel P43, ICH10)
RAM Minne:
PNY XLR8 4GB @ 1066MHz
Grafikkort (s):
PNY nVidia GeForce 9400 GT 512MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
Seagate HDBarracuda 1x 1TB 1x 250GB
Optisk enhet (er):
LG (HD) GGCH20L / LG GH22NP20AUAA50B
Mål / PSU:
Antec Sonata III & Earthwatts 500W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Gigabit LAN, FireWire och WG111v2
Monitor (s):
2 x Acer P193WAd
Operating System (s):
XP PRO x86/XP PRO x64/Win7 RC1 x64
Old 4 oktober 2008, 19:31
MJM
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av 4D (Fordy (Ford) Ollie View Post
Du kommer inte att kunna göra det utan att formatera hårddisken, så om detta alternativ för dig då .. du är ute med alternativ ..

Av intresse, varför skulle det hjälpa i alla fall .. 150GB med Xbox (om Elite eller köpas separat) och du kan överföra mediafiler från PC eller synka den .. Jag kan inte se vad bra det skulle göra?
Du har tittat på vad de betalt för att hårddisken rätt? Jag tror det är två till tre gånger det faktiska värdet.
Plus, att använda en extern hårddisk är bara så mycket lättare för mig. Jag har redan hela min musiksamling sorterade på olika sätt ... varför gå igenom besväret att MS skulle få mig att gå igenom?
Old 5 oktober 2008, 01:23
Givargruppen

Kan du inte överföra alla uppgifter någon annanstans, format och sedan lägga data tillbaka?

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 5 oktober 2008, 08:00
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av MJM View Post
Du har tittat på vad de betalt för att hårddisken rätt? Jag tror det är två till tre gånger det faktiska värdet.
Ja de gör det med alla Xbox-tillbehör ...

Deras trådlösa kortet är det enda den gör att du kan använda är 802.11a samt medlemsstaternas bidrag de tar ut en löjligt £ 80 för det ..

Jag slår vad om bara vill 0,1% av människor som köper den faktiskt har en 802.11a nätet ..
Old 7 oktober 2008, 10:43
MJM
Givargruppen

Kanske snart jag kan, men just nu kan jag inte, tyvärr.

Det är tredje part trådlösa adaptrar där ute, men de fungerar inte så bra.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Cant ansluta till trådlösa efter nytt format jamie2k8 Nätverk, Modem & VoIP 2 14 februari 2009 17:41
Något annat sätt att formatera datorn? blubla Windows-operativsystem 5 28 januari 2008 15:46
Format laptop hdd paul6671 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 3 4 november 2007 13:56
Jag format en gång i veckan;) phoeniximportersuk General Software Chat 2 11 sep 2007 17:52
Windows XP installera eller Format? yvonnet Windows-operativsystem 63 18 juli 2007 07:46
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.