mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

ICM-fil

Reply

Thread Tools
Old 4 juni 2008, 01:03
Givargruppen

Default ICM-fil

Osäker om detta är rätt plats att vara meddelanden denna, förlåt om det isnt:)

Jag försökte installera min övervaka förare i går kväll men varje försök föranlett ett meddelande som säger att datorn kunde inte öppna filtypen. Jag såg på nätet för att se vad filtypen var ... ICM - Bild FÄRGKRITERIER Monitor eller något om detta ...

Har någon haft någon erfarenhet av den här filtypen? Vad kan jag använda för att öppna filen? Dess ganska viktigt eftersom jag vill installera drivrutiner varje gång oblig sätts på ...

Tack
Doug
Old 4 juni 2008, 03:26
Givargruppen

Default ICM-fil

Det låter som en färg-profil inte en drivrutin!

Leta efter Färghantering på Kontrollpanelen, Bildskärm, Inställningar, Avancerat och använda ICM-filen där.

Old 4 juni 2008, 03:30
Givargruppen

Default ICM-fil

Tack för svaret Mike. Jag får ett meddelande när jag försöker installera drivrutinerna från skivan ... Även om det är en Dell övervaka och om 4 år ... över hörde min platta kompisar säger att de kan ge mig en monitor till min 21: a i 2 veckor så skulle kunna vara en lösning på problemet!

Även om jag fortfarande wouldnt åtanke om fastställande av problemet att jag skulle älska att ha dubbla skärmar! Så du tror att jag skulle kunna öppna filen från KP?
Old 4 juni 2008, 03:32
Givargruppen

Default ICM-fil

Nästan säkert. Hitta Color Management som jag sade och det kommer att finnas en ny ... knappen för att ladda din profil.

Old 4 juni 2008, 08:19
Givargruppen

Default ICM-fil

Stort tack för att Mike, Jag ska försöka att så fort jag är klar med min nästa skift.
Old 5 juni 2008, 03:27
Givargruppen

Default ICM-fil

OK, så när jag kom hem försökte jag ert förslag. När jag kom till färghantering fanns det ingen möjlighet för New ... bara lägga till en fil. Så jag lade till den, men fortfarande inga glädjeämnen.

Saken är den att bildskärmen går bra hittills utan förare. Im om att få en andra kontroll som kommer att vara min primära bildskärm - används för spel etc. Dell övervaka kommer att förpassas till att hantera saker som internet, musik och andra run-of-the-mill grundläggande arbeten. Tror du att det kommer att vara ok för att fortsätta att använda skärmen utan förare?

Dessutom hade jag en titt på nätet och såg att Photoshop kan öppna ICM filer, kanske jag skulle få en kopia av detta?

Tack för din tid

En annan sak är när jag slår på datorn på ett meddelande dyker upp ber för installation av drivrutiner för skärmen. Finns det något sätt jag kan inaktivera det här meddelandet?

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Videofil Presentation / File-formatet för en DVD-spelare? jamblebee Multimedia & Codecs 2 6 oktober 2009 04:00
Hur till Ändra ikoner för filer? Inte Filtyper eller mappar varje enskilt ärende. 4D (Fordy (Ford) Ollie Windows-operativsystem 1 26 juli 2009 05:10
. RAR-fil ben General Software Chat 4 3 maj 2008 02:45
Kan man ändra filformat för Windows Media-fil? confused21 Windows-operativsystem 1 17 november 2007 03:27
Är en. Avi-fil på samma sätt som en avi-fil (observera den lilla dot) bluevin123 Multimedia & Codecs 2 12 oktober 2007 14:49
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.