mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Installere operativsystemer på en USB

Reply

Thread Tools
Old 31st 2008 okt 00:08
Donor Group

Default Installere operativsystemer på en USB

Hei,
Jeg har hørt at operativsystemer kan settes på USB's. Jeg vil prøve å få mitt eget OS til skolen. Er det sant at du må endre BIOS-innstillingene for å gjøre det støvel fra en USB? Og hvis jeg skulle hente den på skolen, alle har en brukerkonto som logger seg inn på et slags nettverk. Hvis jeg brukt mine egne OS, ville jeg kunne logge inn i kontoen, eller ville jeg bli sittende fast med kontoen på OS?
Takk for hjelp.
Old 31st 2008 okt 00:57
Donor Group

Det kommer an på hvordan boot rekkefølgen er satt, egentlig. De fleste datamaskiner vil gå fremover og oppstart av stokk, men noen kan kreve BIOS endringer. Mest skole admins vil ikke låse BIOS skjønt.

Med mindre du har et enormt thumb stasjonen, jeg vil holde fast en Linux distro på det. Du slipper å slite med regnskapet, trolig Nettverk ville fungere bra med minimal oppsett.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp.

Min System: 日夏子

Prosessor (er):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Hovedkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM-minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Graphics Card (s):
PNY 8800GTS 320MB
Lydkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Harddisk (er):
80 GB + 500 GB
Optisk stasjon (er):
2x SATA
Case / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Cooling:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nettverk / Internett:
Qwest
Skjerm (er):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 31st 2008 okt 02:20
Donor Group

Du vil ikke kunne gå til skolen din fordi domener vil ikke bli satt opp og nettverket stasjoner ikke er kartlagt.

Asuming skolen er som oss og min tidligere skole hvor du enten logge på studenten, staff, mannet (admin) domene eller "denne maskinen".

Min System: #

Prosessor (er):
Intel Q6600
Hovedkort:
MSI P6N SLI V2
RAM-minne:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Graphics Card (s):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Lydkort:
Integrert 8 Channel
Harddisk (er):
320GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optisk stasjon (er):
LG LightScribe
Case / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
Trådløst
Skjerm (er):
Samsung SyncMaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Old 31st 2008 okt 02:30
Donor Group

Det kommer an på hvilke IT-administratorer er som, hvis de gjør låsen ut av BIOS, som jeg er nødt til å være uenig med karbon om hver IT admin Jeg har kommet over på en skole låse den, kan du sannsynligvis ikke kunne bruke det, som om de har gjort det, har de nok også gjort at den eneste mulige oppstart er via OS de har på automater, hvis imidlertid de ikke har, så bør det være mulig, men du vil ikke kunne å logge på kontoen du har oppsett der. Men husk, jeg vet ikke hvor glad for IT-administratorer kan være hvis du laste eget OS på datamaskiner.

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 31st 2008 okt 03:05
Donor Group

Mmm. Basert på hva dere sier, det er en sjanse for at:
1) Jeg vil ikke kunne starte opp fra min USB på alle
eller
2) Jeg kan starte fra min USB men ikke bruke min skole konto

Sitat:
Originally Posted by tomthedrummer1992 View Post
Du vil ikke kunne gå til skolen din fordi domener vil ikke bli satt opp og nettverket stasjoner ikke er kartlagt.

Asuming skolen er som oss og min tidligere skole hvor du enten logge på studenten, staff, mannet (admin) domene eller "denne maskinen".
Det stemmer, min skole er sånn. Vi har egen nettverksstasjoner også, som 30 MB hver. Ahh Vel, jeg antar det er en tapt forårsake da ...
Takk for hjelpen alle.
Old 2nd 2008 nov 03:10
New Member Group

Hvorfor ikke bare prøve det? ...

Eller du kan selv be Teknologikyndige?
Old 2nd 2008 nov 04:35
Donor Group

Siden det er svært liten eller ingen sjanse for det fungerer, jeg tror ikke det ville være klokt å gjøre det, så det ville være bortkastet tid.
Old 2 mars 2009, 16:50
Medlem Group

Wouldent som kjører i feil med drivere fordi du installerte OS (Operativsystem) på en annen datamaskin?
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
To operativsystemer på en PC - Windows Vista og XP dobbeltoppstart TenQ Windows-operativsystemer 1 11 februar 2009 12:05
POST forteller meg at jeg har 2 Operativsystemer Arriflex Windows-operativsystemer 5 22 desember 2007 17:25
Guides installerer 2 Operativsystemer fishking General Software Chat 2 3 desember 2007 07:10
Gratis operativsystemer fra Microsoft, Vista, XP, osv. SocialWarfare Windows-operativsystemer 7 18 oktober 2007 04:44
Sammenlikning operativsystemer! superfly General Software Chat 4 24 april 2007 06:42
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.