![]() |
|
| |||
| |||
| Hei, Jeg har hørt at operativsystemer kan settes på USB's. Jeg vil prøve å få mitt eget OS til skolen. Er det sant at du må endre BIOS-innstillingene for å gjøre det støvel fra en USB? Og hvis jeg skulle hente den på skolen, alle har en brukerkonto som logger seg inn på et slags nettverk. Hvis jeg brukt mine egne OS, ville jeg kunne logge inn i kontoen, eller ville jeg bli sittende fast med kontoen på OS? Takk for hjelp.
__________________ HI:) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det kommer an på hvordan boot rekkefølgen er satt, egentlig. De fleste datamaskiner vil gå fremover og oppstart av stokk, men noen kan kreve BIOS endringer. Mest skole admins vil ikke låse BIOS skjønt. Med mindre du har et enormt thumb stasjonen, jeg vil holde fast en Linux distro på det. Du slipper å slite med regnskapet, trolig Nettverk ville fungere bra med minimal oppsett.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du vil ikke kunne gå til skolen din fordi domener vil ikke bli satt opp og nettverket stasjoner ikke er kartlagt.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det kommer an på hvilke IT-administratorer er som, hvis de gjør låsen ut av BIOS, som jeg er nødt til å være uenig med karbon om hver IT admin Jeg har kommet over på en skole låse den, kan du sannsynligvis ikke kunne bruke det, som om de har gjort det, har de nok også gjort at den eneste mulige oppstart er via OS de har på automater, hvis imidlertid de ikke har, så bør det være mulig, men du vil ikke kunne å logge på kontoen du har oppsett der. Men husk, jeg vet ikke hvor glad for IT-administratorer kan være hvis du laste eget OS på datamaskiner.
| |||
| |||
| Mmm. Basert på hva dere sier, det er en sjanse for at: 1) Jeg vil ikke kunne starte opp fra min USB på alle eller 2) Jeg kan starte fra min USB men ikke bruke min skole konto Sitat:
Ahh Vel, jeg antar det er en tapt forårsake da ...Takk for hjelpen alle.
|
| |||
| |||
| Hvorfor ikke bare prøve det? ... Eller du kan selv be Teknologikyndige? |
|
| |||
| |||
| Siden det er svært liten eller ingen sjanse for det fungerer, jeg tror ikke det ville være klokt å gjøre det, så det ville være bortkastet tid.
|
| |||
| |||
| Wouldent som kjører i feil med drivere fordi du installerte OS (Operativsystem) på en annen datamaskin? |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| To operativsystemer på en PC - Windows Vista og XP dobbeltoppstart | TenQ | Windows-operativsystemer | 1 | 11 februar 2009 12:05 |
| POST forteller meg at jeg har 2 Operativsystemer | Arriflex | Windows-operativsystemer | 5 | 22 desember 2007 17:25 |
| Guides installerer 2 Operativsystemer | fishking | General Software Chat | 2 | 3 desember 2007 07:10 |
| Gratis operativsystemer fra Microsoft, Vista, XP, osv. | SocialWarfare | Windows-operativsystemer | 7 | 18 oktober 2007 04:44 |
| Sammenlikning operativsystemer! | superfly | General Software Chat | 4 | 24 april 2007 06:42 |
| Thread Tools | |
| |