mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Installera operativsystem på ett USB -

Reply

Thread Tools
Old 31 Oktober 2008, 00:08
Givargruppen

Default Installera operativsystem på ett USB -

Hej,
Jag har hört att operativsystem kan sätta på USB-talet. Jag vill försöka sätta min egen OS i skolan. Är det sant att du behöver ändra BIOS-inställningar för att starta från en USB? Även om jag skulle ta med den till skolan, alla har ett användarkonto som loggar dem på någon form av nätverk. Om jag använde mitt eget OS, skulle jag kunna logga in på kontot, eller skulle jag vara fast med konto på OS?
Tack för all hjälp.
Old 31 Oktober 2008, 00:57
Givargruppen

Det beror på hur uppstarten så är inställd, verkligen. De flesta datorer kommer att gå vidare och starta upp från minnet, men vissa kan kräva BIOS-ändringar. De flesta skolor admins inte låsa ner BIOS dock.

Om du inte har en enorm tumme köra, jag skulle sticka en Linux distributioner där. Inga problem med räkenskaperna, sannolikt av nätverk skulle fungera bra med minimal installation.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 + 620W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 31 Oktober 2008, 02:20
Givargruppen

Du skulle inte kunna få tillgång till skolans konto, eftersom de områden som inte skulle ställa upp och nätverksenheter inte har kartlagts.

Asuming din skola som vår och min förra skola där du antingen logga in på den studerande, personal, mannet (admin) domän eller "Den här datorn".

Mitt System: #

Processor (s):
Intel Q6600
Moderkort:
MSI P6N SLI V2
RAM Minne:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Grafikkort (s):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Ljudkort:
Integrerad 8 Channel
Hårddisk (s):
320GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optisk enhet (er):
LG Lightscribe
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Wireless
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Old 31 Oktober 2008, 02:30
Givargruppen

Det beror på vad din IT-administratörer är som om de gör lockout BIOS, som jag måste hålla med kol om varje IT admin Jag har stött på i en skola låsa upp det har du förmodligen inte kommer att kunna använda det, som om de har gjort det, de har förmodligen också se till den enda möjliga starta upp via OS de har på maskinerna, om dock har de inte, då bör det vara möjligt, men du kommer inte att kunna att logga in på det konto du har setup där. Men också komma ihåg, jag vet inte hur lycklig de IT-administratörer skulle vara om du lägger din egen OS på datorer.

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 31 Oktober 2008, 03:05
Givargruppen

Mmm. Baserat på vad ni säger, det finns en chans att:
1) Jag kommer inte att kunna starta upp från min USB alls
eller
2) Jag skulle kunna starta upp från mitt USB men inte använda min skola konto

Citat:
Ursprungligen postat av tomthedrummer1992 View Post
Du skulle inte kunna få tillgång till skolans konto, eftersom de områden som inte skulle ställa upp och nätverksenheter inte har kartlagts.

Asuming din skola som vår och min förra skola där du antingen logga in på den studerande, personal, mannet (admin) domän eller "Den här datorn".
Ja, min skola är så. Vi har vår egen nätverksenheter också, liksom 30 MB vardera. Ahh bra, jag antar att det är ett förlorat fall då ...
Tack för hjälpen alla.
Old 2 november 2008, 03:10
New Member Group

Varför inte prova det? ...

Eller så kan du även be techies?
Old 2 november 2008, 04:35
Givargruppen

Eftersom det är mycket liten eller ingen chans att det fungerar, jag tror inte att det skulle vara klokt att göra det eftersom det skulle vara ett slöseri med tid.
Old 2 Mars 2009, 16:50
Ledamot Gruppen

Wouldent att hamna i fel med förare eftersom du installerade OS (Operativsystem) på en annan dator?
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.