![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hej,
Jag har hört att operativsystem kan sätta på USB-talet. Jag vill försöka sätta min egen OS i skolan. Är det sant att du behöver ändra BIOS-inställningar för att starta från en USB? Även om jag skulle ta med den till skolan, alla har ett användarkonto som loggar dem på någon form av nätverk. Om jag använde mitt eget OS, skulle jag kunna logga in på kontot, eller skulle jag vara fast med konto på OS? Tack för all hjälp.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Det beror på hur uppstarten så är inställd, verkligen. De flesta datorer kommer att gå vidare och starta upp från minnet, men vissa kan kräva BIOS-ändringar. De flesta skolor admins inte låsa ner BIOS dock.
Om du inte har en enorm tumme köra, jag skulle sticka en Linux distributioner där. Inga problem med räkenskaperna, sannolikt av nätverk skulle fungera bra med minimal installation.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "
Mitt System: 日夏子
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Du skulle inte kunna få tillgång till skolans konto, eftersom de områden som inte skulle ställa upp och nätverksenheter inte har kartlagts.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Det beror på vad din IT-administratörer är som om de gör lockout BIOS, som jag måste hålla med kol om varje IT admin Jag har stött på i en skola låsa upp det har du förmodligen inte kommer att kunna använda det, som om de har gjort det, de har förmodligen också se till den enda möjliga starta upp via OS de har på maskinerna, om dock har de inte, då bör det vara möjligt, men du kommer inte att kunna att logga in på det konto du har setup där. Men också komma ihåg, jag vet inte hur lycklig de IT-administratörer skulle vara om du lägger din egen OS på datorer.
|
|||
|
|||
|
Mmm. Baserat på vad ni säger, det finns en chans att:
1) Jag kommer inte att kunna starta upp från min USB alls eller 2) Jag skulle kunna starta upp från mitt USB men inte använda min skola konto Citat:
Ahh bra, jag antar att det är ett förlorat fall då ...Tack för hjälpen alla.
|
|||
|
|||
|
Varför inte prova det? ...
Eller så kan du även be techies? |
|
|
|||
|
|||
|
Eftersom det är mycket liten eller ingen chans att det fungerar, jag tror inte att det skulle vara klokt att göra det eftersom det skulle vara ett slöseri med tid.
|
|||
|
|||
|
Wouldent att hamna i fel med förare eftersom du installerade OS (Operativsystem) på en annan dator?
|