![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hej, jeg har for opsætning af internet til en skole og brugerne vil have individuel logon. Er der en måde at registrere, hvad de ser efter på internettet, blokere websteder og indhold, og som forbinder den tid, det var tilgængelige for brugeren. Der en masse software derude, men vil gerne være pegede i den rigtige retning.
Tak |
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
En tråd per samme emne venligst.
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
Wingate
Du er sandsynligvis vil ønsker en form for proxy-server til at styre alt, hvad der går ud og kommer ind hvilket Wingate er.
|
|
|||
|
|||
|
Du kan købe keylogging software eller downloade gratis dem, men er begrænset i, hvad de registrerer. Det er, hvad min gamle skole gjort
|
|
|
|||
|
|||
|
Tak for dit svar. Jeg vil undersøge Wingate mulighed og keylogging. Jeg vil fortælle dig, hvordan det går.
Sorry for sent svar. Fra arbejde på en mandag. |
|
|
|||
|
|||
|
Citat:
Jeg har brugt det inden for en ungdomsklub og det gik meget godt. Det bruges også på min skole. Den måde det er sat op, er, at alle på internettet kommer i gennem det. Det har til at køre på sin egen boks. Når nything beder om noget over internettet, vil det forsøge at godkende dem. Hvis de ikke er allready autentificeres det vil give dem en popup at indtaste et brugernavn og en adgangskode. Så de har adgang afhængigt af, hvad deres rettigheder er. Du kan have forskellige grupper for brugernavne og definere tilladelser til en gruppe pr gruppebasis. Indholdet filtrering er indbygget i det er godt, så godt og vil blokere for websteder, afhængigt af hvad du ønsker blokeret. Det er også godt, fordi der ikke er nogen måde at undgå det, kan du ikke komme på internettet uden autentifikation med det i modsætning til lokale overvågningssystemer. Jeg er ret sikker på, at det holder også logger af præcis hvilke sider brugerne har besøgt, så du kan kontrollere, at der om nødvendigt. Hvis det er for dyrt eller ikke, hvad du er, efter at du kan lede efter et Linux-baseret firewall / proxy. Smoothwall kommer til at tænke på første og det er min personlige favorit allthough der er andre tilgængelige. Der er masser af Addins du kan lægge på toppen af Smoothwall gerne DansGuardian, der vil bortfiltrere dodgey / uønskede websteder, men det er ikke som plug and play som Wingate og ikke så gode til brugergodkendelse. Selv om jeg er sikker på der er addons, der vil få den samme functionaity ud af det som Wingate.