mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Internet Proxy Software

Reply

Thread Tools
Old 16 maj 2008, 06:27
New Member Group

Default Internet Proxy Software

Hej, jag har för att installera Internet för en skola och användarna kommer att ha individuella inloggningar. Finns det något sätt att spela in vad de letar efter på internet, att blockera webbplatser och innehåll, och förbinder Temne det var tillgänglig för användaren. Det finns en hel del programvara där ute, men skulle vilja ha pekat i rätt riktning.

Tack
Old 16 maj 2008, 07:20
Administrator Group

En tråd per samma ämne tack.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 16 maj 2008, 11:01
Moderator-gruppen

Wingate

Du är förmodligen kommer att ha någon form av proxy-server för att hantera allt gå ut och kommer in Vilken är vad Wingate är.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 16 maj 2008, 11:05
Givargruppen

Du kan köpa keylogging program eller ladda ner gratis dem men är begränsade i vad de post. Det är vad min gamla skola gjort
Old 20 maj 2008, 02:31
New Member Group

Tack för ditt svar. Jag ska undersöka Wingate alternativ och keylogging. Jag meddelar dig hur det går.

Ledsen för sent svar. Av arbetet med en man.
Old 20 maj 2008, 10:46
Moderator-gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av bigyin View Post
Tack för ditt svar. Jag ska undersöka Wingate alternativ och keylogging. Jag meddelar dig hur det går.

Ledsen för sent svar. Av arbetet med en man.
Om du kan motivera kostnaden för Wingate det är ett mycket trevligt sätt att göra det. Jag tror de gör det billigare utbildning körkort också.

Jag har använt det tidigare för en ungdoms-klubben och det gick väldigt bra. Den används även på min skola.

Sättet att ställa in är att alla på Internet kommer in genom den. Man måste köra på egen box.

När nything ber om något via Internet kommer det att försöka verifiera dem. Om de inte redan bestyrkt det kommer att ge dem en popup med typ i ett användarnamn och lösenord. Då de har tillgång till beroende på vilka rättigheter de har.

Du kan ha olika grupper för användarnamn och ange behörigheter för en grupp per grupp. Innehållet filtrering byggs in i det är bra också och kommer att blockera webbplatser som beroende på vad du vill blockera.

Det är också bra eftersom det inte finns något sätt att undvika det kan du inte få på Internet utan att autentisera det skillnad med lokala övervakningssystem.

Jag är ganska säker på att det håller även en logg över exakt vilka sidor användarna har besökt så att du kan kontrollera att reda på om det behövs.

Om det är för dyrt eller inte vad du är när du kan leta efter en Linux-baserad brandvägg / proxy.

Smoothwall gäller att tänka först och är min personliga favorit allthough det finns andra tillgängliga.

Det finns massor av Addins du kan lägga ovanpå Smoothwall gillar DansGuardian som ska filtrera bort dodgey / oönskade webbplatser, men det är inte som plug and play som Wingate och inte så bra på användarautentisering. Även om jag är säker på att det finns AddOns som kommer att få samma functionaity av det som Wingate.

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Maskinvara och programvara som krävs för att tillhandahålla Internet faxtjänst? knightriser Nätverk, Modem & VoIP 0 1 juli 2009 05:33
Skapa ett Internet Proxy - Sju Proxyservrar? ashaiba General Software Chat 19 3 november 2008 13:07
RE: proxyinställningarna simon1990 Webbläsare & FTP Klienter 2 1 mars 2008 15:32
Webbläsarevänlig Proxy ashaiba Webbläsare & FTP Klienter 5 18 februari 2008 04:17
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.