![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, jag har för att installera Internet för en skola och användarna kommer att ha individuella inloggningar. Finns det något sätt att spela in vad de letar efter på internet, att blockera webbplatser och innehåll, och förbinder Temne det var tillgänglig för användaren. Det finns en hel del programvara där ute, men skulle vilja ha pekat i rätt riktning. Tack |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| En tråd per samma ämne tack.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Wingate Du är förmodligen kommer att ha någon form av proxy-server för att hantera allt gå ut och kommer in Vilken är vad Wingate är.
|
| |||
| |||
| Du kan köpa keylogging program eller ladda ner gratis dem men är begränsade i vad de post. Det är vad min gamla skola gjort |
|
| |||
| |||
| Tack för ditt svar. Jag ska undersöka Wingate alternativ och keylogging. Jag meddelar dig hur det går. Ledsen för sent svar. Av arbetet med en man. |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag har använt det tidigare för en ungdoms-klubben och det gick väldigt bra. Den används även på min skola. Sättet att ställa in är att alla på Internet kommer in genom den. Man måste köra på egen box. När nything ber om något via Internet kommer det att försöka verifiera dem. Om de inte redan bestyrkt det kommer att ge dem en popup med typ i ett användarnamn och lösenord. Då de har tillgång till beroende på vilka rättigheter de har. Du kan ha olika grupper för användarnamn och ange behörigheter för en grupp per grupp. Innehållet filtrering byggs in i det är bra också och kommer att blockera webbplatser som beroende på vad du vill blockera. Det är också bra eftersom det inte finns något sätt att undvika det kan du inte få på Internet utan att autentisera det skillnad med lokala övervakningssystem. Jag är ganska säker på att det håller även en logg över exakt vilka sidor användarna har besökt så att du kan kontrollera att reda på om det behövs. Om det är för dyrt eller inte vad du är när du kan leta efter en Linux-baserad brandvägg / proxy. Smoothwall gäller att tänka först och är min personliga favorit allthough det finns andra tillgängliga. Det finns massor av Addins du kan lägga ovanpå Smoothwall gillar DansGuardian som ska filtrera bort dodgey / oönskade webbplatser, men det är inte som plug and play som Wingate och inte så bra på användarautentisering. Även om jag är säker på att det finns AddOns som kommer att få samma functionaity av det som Wingate.
__________________ serverguy |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Maskinvara och programvara som krävs för att tillhandahålla Internet faxtjänst? | knightriser | Nätverk, Modem & VoIP | 0 | 1 juli 2009 05:33 |
| Skapa ett Internet Proxy - Sju Proxyservrar? | ashaiba | General Software Chat | 19 | 3 november 2008 13:07 |
| RE: proxyinställningarna | simon1990 | Webbläsare & FTP Klienter | 2 | 1 mars 2008 15:32 |
| Webbläsarevänlig Proxy | ashaiba | Webbläsare & FTP Klienter | 5 | 18 februari 2008 04:17 |
| Thread Tools | |
| |