![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Så i princip Jag hade tänkt att helt starta min dator så jag kunde sälja den, är det problem jag inte ladda ner ubuntu först så det frågade om jag ville fortsätta innan jag strök det jag klickade nej. nu min dator tänds men skärmen tänds inte händer ingenting alls och jag kan inte ens köra disken för att torka av den och börja om., någon som vet ett sätt för att rätta till detta? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hej Mike:
Kanske är det bara jag som är att vara dum, men jag är ganska förlorade plot ett tråg lite läsande din fråga ... Skulle ni kunna börja om igen med att en och se till att du lämna följande information: Med pånyttfödd, menade du whipe hårddisken ren (som jag misstänker när du mentione du vill sälja datorn så måste du få dina data off) eller var du bara går igenom en omstart av systemet? Vilket OS kördes på din dator när allt var runnig bra? Var du använder Windows och i så fall vilken version? Varifrån Ubuntu kommer in i bilden? Vad händer nu? Har din skärm helt enkelt stanna blank? Är ditt system pipljud? Finns det något budskap överhuvudtaget visas på skärmen och i så fall vad står det? Ju mer information du kan ge bättre människor kommer att kunna ge dig några fasta råd om hur man återställer systemet. Cheers: Chris Mitt System: Willy Wonka är Polygoninriktning Factory
|
|
| |||
| |||
| Hej, tack för att du tog dig tid att svara. grunden Jag försökte torka min dator så att jag kunde sälja i, går det i Windows XP. Anledningen till att jag valde att inte genomföra den torka var för att jag insåg att jag inte hade någon annan form av operativsystem för att installera eftersom min CD är hemma, att jag är på uni. Bestämde jag mig gå tillbaka till att torka av den när jag hade ubuntu på en skiva redo att installera efter torka, startat om datorn och det var bara en toally svart skärm, inga försök att starta alls. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| från vad du säger det låter som ingenting händer när du startar det. Det skulle kunna vara att kabeln är inte rätt eller något som har kommit ut i målet. Om det du säger är att datorn startar och skärmen bara inte svarar kan det vara att det är något fel ed skärmen. det sista är det kan vara att du torkas den av misstag. Om ingen av dessa att jag skulle gå till närmaste verkstad och be dem ta en titt.
| |||
| |||
| Om det blev raderas av misstag, skulle inte systemet klagar över att inte hitta ett OS som stöveln? Bortsett från att jag could't agree more. Om det är något fel med hårdvaran inuti, bör du åtminstone få en beepcode. Absolut ingenting betyder att ingenting händer. Jag skulle faktiskt kolla kablarna på skärmen. Om detta inte är problemet, öppnar upp fallet och kontrollera om fläktarna snurrar om du slår på datorn på. Om inte, kanske yuu vill kontrollera alla kontakter inne i ett eventuellt kontrollera nätagg också. Men om det finns några problem att finna inne fallet, prova ett annat moitor om du fick den möjligheten. Cheers: Chris |
|
| |||
| |||
| Ja jag antar att du har rätt. Du måste skicka exakt vad som händer då vi kanske kan hjälpa dig. om inte så ringer upp teknisk support (även om de är värdelösa) kan hjälpa. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| HOLY CRAP! HJÄLP! Bios dödade min PC. | överton | General Hardware Chat | 5 | 16 november 2009 07:22 |
| System Recovery dödade min dator | smoser1959 | Windows-operativsystem | 2 | 3 oktober 2009 16:02 |
| Hur skulle du vilja att döda? | icu222much | Off Topic Discussion | 6 | 28 augusti 2009 03:48 |
| I behov av några enkla Nybörjare Computer guider! | KanoakaVirus | General Software Chat | 6 | 12 februari 2009 07:17 |
| Virus dödade min internet och taskmanager | mastaof420 | Virus, spionprogram och säkerhet | 20 | 8 oktober 2007 07:44 |
| Thread Tools | |
| |