mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Java Runtime Environment (JRE) 6 Update 10 slutlig

Reply

Thread Tools
Old 15 oktober 2008, 17:55
Moderator-gruppen

Default Java Runtime Environment (JRE) 6 Update 10 slutlig

Java SE Nedladdningar

Bläddra ned till Java Runtime Environment (JRE) 6 Update 10

Efter installation av den nya uppdateringen använder JavaRA att helt ta bort den gamla versionen (s)

Hämta JavaRa
  • Packa upp filen och öppna JavaRa.exe
  • Klicka Ta bort äldre versioner
  • JavaRa kommer att söka efter och ta bort eventuella föråldrade version av Java och ta bort allt som hittas.
  • Klicka Ytterligare uppgifter
  • Placera en kontrollera bredvid Ta bort Useless JRE Filer och klicka
  • Avsluta JavaRa
  • Radera JavaRa filer från skrivbordet

Old 20 oktober 2008, 16:01
Moderator-gruppen

Jag har läst att börja med den här versionen Java kommer nu att skriva över den gamla versionen.

Old 20 oktober 2008, 16:04
Administrator Group

Citat:
Ursprungligen postat av evilfantasy View Post
Jag har läst att börja med den här versionen Java kommer nu att skriva över den gamla versionen.
Om Temne de gjorde det.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 20 oktober 2008, 16:08
Moderator-gruppen

Det fanns faktiskt flera skäl att det inte har upp till nu. Jag undrar vad de har gjort för att komma runt dessa frågor? Kanske den nya versionen är bakåtkompatibel så att säga.

Citat:
Söndag frågor Java-programvara för både apps utvecklare (SDK-serien) och apps slutanvändare (JRE-serien). Det har varit ett verkligt antal trådar om JRE uppdatering / icke-avinstallera röra på BBR forum under de senaste åren.

Som jag förstår det, inte alla Java-versioner nödvändigtvis samma sätt om en del av sina rutiner och samtal ... så fullständiga versionen-version kompatibilitet kanske inte fullt ut finns för alla funktioner. Detta innebär att applikationer skrivna runt en specifik Java-version kan inte spela bra med andra senare Java versioner. Java-program kan variera från underhållning (spel, etc) hela vägen till komplexa tekniska program (molekylär modellering, matematiska filtrering, kemi, etc.). Många av dessa program är utformade för att fungera i första hand på servrar i ett intranät inställning som kanske inte alltid innebär direkt Internet-kontakt (och säkerhetsrisker), andra är avsedda att användas med Internet-medveten företagsnätverk, och ytterligare andra är skrivna för webbplats använder.

Som ett resultat söndag har valt att inte automatiskt avinstallera gamla Java JRE-versioner när du installerar en ny version ... de är tillåtna att existera sida vid sida på en dator för att skydda användarnas tillgång till programvara som kan ha skrivits runt beteende unikt för en äldre Java-version. Suns affärer fokus tjänstgör utvecklare via SDK produkter (och förhoppningsvis på söndag, Suns arbetsstationer) ... den JREs är gratis att förbättra lätt användning av utvecklarnas produkter. För att automatiskt avinstallera gamla JREs under ny version JRE installeras skulle underskrida utvecklare (söndag verkliga kunder) som har skrivit och sålt apps runt den gamla JREs och vissa inslag operationer unika för de gamla versionerna. Dvs: söndag inte lust att automatiskt bryta sina betalande kunder "apps.

De flesta av oss i dessa forum (och hem PC-användare i allmänhet) visa en Java JRE som enbart ett sällan använt verktyg för att komma åt vissa dunkla webbplats funktioner på ett fåtal (om någon) platser - om vi ens har någon förståelse för Java på alla. Men vår uppfattning är begränsad till endast en liten del av Java universum. I detta sammanhang inte vara förvånad över att söndag väljer att i stort sett strunta i säkerheten för att inte automatiskt att avinstallera gamla Java JREs på enskilda PC-användare som oss till förmån för att lämna dem där för att inte skapa versionsspecifika kompatibilitet kaos för sina betalande kunder - och kundernas kunder. Och jag uppriktigt sagt inte har några förväntningar på att söndag kommer någonsin att skapa automatiska uninstallers för JREs av den anledningen.

Vad jag hoppas att åtminstone se är ett varnande etikett på JRE hämta sidor som varnar besökare för att det faktum att äldre JREs vanligtvis säkerhetsproblem och bör avinstalleras från Internet vända maskiner. Men även det är förenat med potentiell förvirring från söndag perspektiv, eftersom Java kommersiell-apps användare också besöka JRE hämta sidor ibland att få nya versioner för nyligen köpta apps, och kunde lett till att avinstallera äldre JREs bort sina system som fortfarande viktigt för äldre program som körs på deras nät.

I slutändan tror jag att det enda som kan göras i alla praktiska är att hålla alarmeringstjänster forum användare (och vår hem-user bekanta) att de absolut måste avinstallera alla äldre JREs när de laddar ner en ny JRE uppdateringen. Det finns få om ens något om en hem-maskin som kommer att utsättas för risker genom att dumpa den gamla versioner ... och definitivt sabotageprogram immunitet att vinna.

http://www.dslreports.com/forum/r19594880-

Old 20 oktober 2008, 18:09
MJM
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Dave Hybrid View Post
Om Temne de gjorde det.
Jag gillar att hålla äldre versioner. Tillåter mig att köra fler tester med min java apps.

Mitt System: Toshiba Satellite A200-28p

Processor (s):
Intel Core 2 Duo T8100
Moderkort:
Mobile Intel PM965 Express Chipset
RAM Minne:
1024 + 2048MB DDR2 667
Grafikkort (s):
ATI HD 2600 XT
Ljudkort:
Toshiba Bass Enhanced Sound System
Hårddisk (s):
200 GB 5400RPM
Optisk enhet (er):
DVD Super Multi
Mål / PSU:
Satellite A200-serien
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Intel 4965AGN
Monitor (s):
15.4 "1280 x800 Toshiba TruBrite
Operating System (s):
Windows Vista SP1 / Fedora i386
Old 21 oktober 2008, 13:42
Malware-gruppen

Det är bra, men det beror också på hur långt tillbaka din gamla versioner gå - allt från v5 och framåt bör vara OK. Något äldre är en klar säkerhetsrisk och bör tas bort.

Mitt System: It's all mine ...

Processor (s):
C2D E6750 2,66 GHz
Moderkort:
Gigabyte P35C-DS3R
RAM Minne:
2 x 1Gb Corsair DDR2 XMS2 PC26400
Grafikkort (s):
GeForce 8600GT
Ljudkort:
Creative X-Fi
Hårddisk (s):
Maxtor 320GB
Optisk enhet (er):
Pioneer DVD-RW
Mål / PSU:
Antec 900 / Antec TruPower Trio 650
Kylning:
Olika Antec + Zalman 92mm
Nätverk / Internet:
ASUS Router / VirginMedia
Monitor (s):
LGL226WQ 22 "Widescreen
Operating System (s):
XP Pro SP3
Old 21 oktober 2008, 14:48
Moderator-gruppen

Jag antar att min fråga skulle vara ... hur många av de gamla versioner kommer det att ta bort? Bara den senaste, eller kommer den att söka efter alla äldre versioner?

Jag gick igenom några rundor för att installera / avinstallera Java en gång när utreda hur / när användarna uppmanas att installera Googles verktygsfält. Jag tycker inte vilja göra det igen nu

Old 21 oktober 2008, 19:18
Moderator-gruppen

Jag har just installerat version 6u10 på Vista och det tog inte bort versionen 6u6. Inte säker på att jag kommer att tro att de äldre versionerna bort ännu.

Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.