mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Laptop internetuppkoppling

Reply

Thread Tools
Old 8 oktober 2008, 14:10
Ledamot Gruppen

Default Laptop internetuppkoppling

Nyligen hade jag att på nytt installera windows på min bärbara dator och sedan gör jag varje gång jag sätter på min laptop efter det har den "sover" inställning som den normalt är på anslutningen till internet tar längre tid än tidigare. Vad vanligtvis händer nu är att det appers att anslutas när påslagen sedan kopplar sedan åter ansluter igen.
Old 8 oktober 2008, 15:04
Givargruppen

Har du alla fönster och nätverkskort uppdateringar?

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 9 oktober 2008, 09:32
Givargruppen

Ljud till mig sedan åter installera du havn't installerat programvaran som kom från det företag som gör nätverkskort / adapter, jag hade en liknande situation när det tog längre tid eftersom Windows manuellt upptäcka det och få sina trosor i en snodd undrar vad man ska göra med det.

I grund och botten om du installerar den programvara som ursprungligen kom med den, det kommer att upptäcka att det är mycket snabbt eftersom man vet exakt vad det är som söker och kommer att ansluta nästan direkt (När jag hade problem skillnaden verkligen var från cirka 10 minuter ner till 10 sek ..)

Old 9 oktober 2008, 13:24
Givargruppen

Precis som har sagts förmodligen antingen föraren eller en särskild programvara saknas. Vad är det för laptop?

Mitt System: #

Processor (s):
Intel Q6600
Moderkort:
MSI P6N SLI V2
RAM Minne:
2GB DDR2 PC6400 Corsair
Grafikkort (s):
XFX Nvidia 8600GTS 512MB
Ljudkort:
Integrerad 8 Channel
Hårddisk (s):
320GB Samsung S-ATA 7200RPM
Optisk enhet (er):
LG Lightscribe
Mål / PSU:
Thermaltake Soprano & Toughpower 750W
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
Wireless
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931BW 19 "
Operating System (s):
Windows XP Professional SP3
Old 9 oktober 2008, 13:26
Givargruppen

Och vad är ditt nätverkskort / USB-adapter?
Old 10 oktober 2008, 08:56
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av thingie2 View Post
Har du alla fönster och nätverkskort uppdateringar?
Hur kontrollerar jag jag har alla fönster och nätverkskort uppdateringar?
Old 10 oktober 2008, 08:58
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av 4D (Fordy (Ford) Ollie View Post
Ljud till mig sedan åter installera du havn't installerat programvaran som kom från det företag som gör nätverkskort / adapter, jag hade en liknande situation när det tog längre tid eftersom Windows manuellt upptäcka det och få sina trosor i en snodd undrar vad man ska göra med det.

I grund och botten om du installerar den programvara som ursprungligen kom med den, det kommer att upptäcka att det är mycket snabbt eftersom man vet exakt vad det är som söker och kommer att ansluta nästan direkt (När jag hade problem skillnaden verkligen var från cirka 10 minuter ner till 10 sek ..)

Menar du programvaran som följde med NETGEAR? (Router), och som svar på dina andra svar vad menar du nätverkskort / adapter?
Old 10 oktober 2008, 08:58
Givargruppen

Tja, du kan kolla windows uppdateringar (Start> Program> Windows Update) och du kan kontrollera nätverkskort uppdateringar, genom att hitta ditt kort på tillverkarnas hemsida och ladda ner och installera de senaste drivrutinerna därifrån.
Old 10 oktober 2008, 09:10
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Tingeling View Post
Menar du programvaran som följde med NETGEAR? (Router), och som svar på dina andra svar vad menar du nätverkskort / adapter?
Om detta isnt den dator som ansluts direkt till routern och sedan mjukvara med själva routern inte kommer att göra mycket gott. Genom nätverkskort eller adapter Jag menar som en USB-enhet som du ansluter, vilket ger dig trådlös åtkomst.

Om det som följde med din router så du måste bara skilja mellan routern mjukvara och trådlös mjukvara.

Som Netgear, jag ska ta en titt på en nedladdning om det gör det lättare, jag har det själv så jag skulle kunna hitta en del grejer wuite enkelt om att göra det lättare (cd-skivor kan vara en mardröm .. jag förlorar en halv till mig ..)

Jag kommer att lägga till en länk för att ladda ner i mitt nästa inlägg.
Old 10 oktober 2008, 09:15
Ledamot Gruppen

Citat:
Ursprungligen postat av 4D (Fordy (Ford) Ollie View Post
Om detta isnt den dator som ansluts direkt till routern och sedan mjukvara med själva routern inte kommer att göra mycket gott. Genom nätverkskort eller adapter Jag menar som en USB-enhet som du ansluter, vilket ger dig trådlös åtkomst.

Om det som följde med din router så du måste bara skilja mellan routern mjukvara och trådlös mjukvara.

Som Netgear, jag ska ta en titt på en nedladdning om det gör det lättare, jag har det själv så jag skulle kunna hitta en del grejer wuite enkelt om att göra det lättare (cd-skivor kan vara en mardröm .. jag förlorar en halv till mig ..)

Jag kommer att lägga till en länk för att ladda ner i mitt nästa inlägg.
Den här isnt 'de viktigaste dator conencts till routern, det här är min laptop som ansluts trådlöst, och USB-grejen som kom i Netgear rutan Jag har aldrig använt det som jag gör, inte vet vad det ska jag har använt det ?
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Instabilt Internetanslutning - Cox Internet ISP grewy29 Nätverk, Modem & VoIP 0 1 juni 2009 15:35
Internet-anslutning för laptop Dublin100 Nätverk, Modem & VoIP 3 28 november 2008 12:10
Ansluta bärbar till Internet Ingen anslutning akhlaq768 Nätverk, Modem & VoIP 3 24 oktober 2007 13:53
Internet-anslutning hjälp asuvfr Nätverk, Modem & VoIP 1 7 oktober 2007 16:50
Internet-anslutning hjälp daveonyx Nätverk, Modem & VoIP 11 9 april 2007 13:59
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.