mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Logga in frysning problem

Reply

Thread Tools
Old 25 august 2008, 08:07
Ledamot Gruppen

Default Logga in frysning problem

Ok mitt problem är i grunden, när jag loggar in på min dator bara fryser Temne kommer att variera på när den gör det, jag har också hört ett konstigt ljud ibland när det gör det, jag har ingen aning om vad problemet är kan jag bara gissa hårddisk , ive försökt ta trådarna och sätter tillbaka dem i det här problemet började hända för ett par dagar sedan, men var inte lika illa, det skulle bara ske en eller två gånger, kan någon hjälpa?

Kadejd
Old 25 august 2008, 08:10
Administrator Group

Har musen fryser? Kan vara överhettning, så kontrollera alla dina fans för även den minsta mängd damm.

Kan även köra check disk på HD att pröva det ut om du är osäker.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 26 august 2008, 15:25
Givargruppen

Det kan vara så att registret är skadad också. Kan du prova att logga in i felsäkert läge?

(Håll ner F8 när datorn startar, tills du får en text-menyn och välj Felsäkert läge med nätverk.)

Om du menar att du kan logga in men senare datorn låser sig, då det kan vara många saker, som överhettning, disk behov kontroll, etc. Om du kan logga in tillräckligt länge, högerklicka på C:, Properties, Tools, Disk Kontrollera och välj att reparera filsystemet fel, sedan starta om.

Om du kan ansluta enheten till en annan dator som slav (Akta dig! Du måste hopparen det!) Kan du kolla in det där, eller en live CD tillåter dig att köra en disk check också.

Old 10:e Sep 2008, 03:44
Ledamot Gruppen

Tack för hjälpen: D
Old 24 Sep 2008, 06:11
Ledamot Gruppen

Ermmm ive försökt disk kontroll, ermmm det fungerar bra på ett tag (precis en vecka tror jag), men nu har gått tillbaka till frysning: (
Old 18 oktober 2008, 01:44
New Member Group

Visste du att kunna sortera ditt problem ut? Var det hårddisken gillar Dave sa? Bara frågar orsaka det vore trevligt att veta för andra som har ett problem som liknar det
Old 6 november 2008, 04:01
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av Kadejd View Post
Ermmm ive försökt disk kontroll, ermmm det fungerar bra på ett tag (precis en vecka tror jag), men nu har gått tillbaka till frysning: (
Är det möjligt att din HDD är på sina sista andetag, då?

Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Hjälp! Min nya dator Håller Freezing! cheesepuff General Hardware Chat 9 27 april 2009 08:56
Ingen mikrofon, inget ljud och XP frysning oh my joeshcosmo Ljud, Högtalare & MP3 Spelare 7 22 januari 2009 09:16
PC frysning frågor Gerry Mac General Hardware Chat 7 22 december 2008 16:17
Game Problem: Datorn Frysning Rude General Hardware Chat 7 30 januari 2008 08:36
WMP är frysning upp. Warrenisit Multimedia & Codecs 2 21 januari 2008 12:46
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.