![]() |
|
| |||
| |||
| Ok mitt problem är i grunden, när jag loggar in på min dator bara fryser Temne kommer att variera på när den gör det, jag har också hört ett konstigt ljud ibland när det gör det, jag har ingen aning om vad problemet är kan jag bara gissa hårddisk , ive försökt ta trådarna och sätter tillbaka dem i det här problemet började hända för ett par dagar sedan, men var inte lika illa, det skulle bara ske en eller två gånger, kan någon hjälpa? Kadejd |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har musen fryser? Kan vara överhettning, så kontrollera alla dina fans för även den minsta mängd damm.
| |||
| |||
| Det kan vara så att registret är skadad också. Kan du prova att logga in i felsäkert läge? (Håll ner F8 när datorn startar, tills du får en text-menyn och välj Felsäkert läge med nätverk.) Om du menar att du kan logga in men senare datorn låser sig, då det kan vara många saker, som överhettning, disk behov kontroll, etc. Om du kan logga in tillräckligt länge, högerklicka på C:, Properties, Tools, Disk Kontrollera och välj att reparera filsystemet fel, sedan starta om. Om du kan ansluta enheten till en annan dator som slav (Akta dig! Du måste hopparen det!) Kan du kolla in det där, eller en live CD tillåter dig att köra en disk check också.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
|
| |||
| |||
| Tack för hjälpen: D |
|
| |||
| |||
| Ermmm ive försökt disk kontroll, ermmm det fungerar bra på ett tag (precis en vecka tror jag), men nu har gått tillbaka till frysning: ( |
|
| |||
| |||
| Visste du att kunna sortera ditt problem ut? Var det hårddisken gillar Dave sa? Bara frågar orsaka det vore trevligt att veta för andra som har ett problem som liknar det |
|
| |||
| |||
| Citat:
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Hjälp! Min nya dator Håller Freezing! | cheesepuff | General Hardware Chat | 9 | 27 april 2009 08:56 |
| Ingen mikrofon, inget ljud och XP frysning oh my | joeshcosmo | Ljud, Högtalare & MP3 Spelare | 7 | 22 januari 2009 09:16 |
| PC frysning frågor | Gerry Mac | General Hardware Chat | 7 | 22 december 2008 16:17 |
| Game Problem: Datorn Frysning | Rude | General Hardware Chat | 7 | 30 januari 2008 08:36 |
| WMP är frysning upp. | Warrenisit | Multimedia & Codecs | 2 | 21 januari 2008 12:46 |
| Thread Tools | |
| |