mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Gör min dator talar

Reply

Thread Tools
Old 16 juni 2008, 14:43
Ledamot Gruppen

Default Gör min dator talar

Ok jag tror det skulle vara häftigt om jag kunde göra min dator säga god morgon till mig på morgonen och bra eftermiddag på eftermiddagen.

Jag har just dont no how 2 göra det, och jag dont ännu inte om det är möjligt. Om det är möjligt kan någon berätta hur 2 göra det?
Old 17 juni 2008, 00:14
Givargruppen

Du behöver taligenkänning programvara för detta. Jag vet att några uear tillbaka ett företag i Belgien var eperimenting med denna typ av saker och fick sina inlägg programvara så långt att bortsett från diktamen, du kan också låta datorn prata.

Med detta sagt, så vitt jag minns, den programvara som var ganska dyr ett jag, är inte säker på om det fortfarande runt efter Microsoft köpte alla theyr tillgångar efter att bolaget gick damm på grund av en stor skandal ...

Hur som helst, din startof skulle vara att se sig omkring för vissa program med LHS (Lernhout & Houspie) etikett på det.

Cheers:
Chris

Mitt System: Willy Wonka är Polygoninriktning Factory

Processor (s):
Core 2 Duo E8500 2x3.16Ghz 1333GHz
Moderkort:
Gigabyte GA-EP35 DS3R Socket 775
RAM Minne:
4GB Micron PC-6400 (800MHz)
Grafikkort (s):
XFX 8600GT 256MB DDR3 540Mhz
Ljudkort:
Ombord 7.1 Ljud
Hårddisk (s):
400GB Samsung / 36GB Raptor (x2)
Optisk enhet (er):
Optiarc AD-7200D 20x DVD-RW (x2)
Mål / PSU:
Cosmos RC-1000 / Arctic 600W PSU
Kylning:
Zalman CNPS9700 / Noctura NC-U6
Nätverk / Internet:
Ombord
Monitor (s):
Samsung 2232BW 22 "(x2)
Operating System (s):
Win-XP (SP2)
Old 17 juni 2008, 02:52
Givargruppen

eller skulle kunna göra vad jag har gjort .. soo enkelt .. Gå till> http://www.research.att.com/% 7Ettsweb/tts/demo.php

skriv in vad du vill säga spara filen. går att starta sedan kontroll panell då ljud / speach och ljudenheten klicka sedan på Ändra ljudet systemet. klicka på (exempel) windows loggar ut och använda ditt sunda du just gjorde och din gjort

Mitt System: P * L * A * Z * M * A

Processor (s):
2,3 GHz AMD
Moderkort:
Asus
RAM Minne:
1 gig ddr
Grafikkort (s):
256 G-kraft
Ljudkort:
Sound Blaster 5.1
Hårddisk (s):
1-80GB 1-120gb western digital s
Optisk enhet (er):
Pioneers DVD-RW
Mål / PSU:
anpassade fall & 650w PSU
Kylning:
DIY watercooling
Nätverk / Internet:
virgin 50 MB
Monitor (s):
Acer 23 "(X233HB)
Operating System (s):
Vista Ultimate
Old 17 juni 2008, 13:46
Ledamot Gruppen

Ive fick THT tal recongnition på min laptop, det kom med den när jag fick den för crimbo.
Old 17 juni 2008, 16:10
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av pete21 View Post
eller skulle kunna göra vad jag har gjort .. soo enkelt .. Gå till> http://www.research.att.com/% 7Ettsweb/tts/demo.php

skriv in vad du vill säga spara filen. går att starta sedan kontroll panell då ljud / speach och ljudenheten klicka sedan på Ändra ljudet systemet. klicka på (exempel) windows loggar ut och använda ditt sunda du just gjorde och din gjort
Följt din länk, och nu när allt jag logga ut datorn säger "hej då kano" och när jag loggar in på det, säger "hej kano" Det är verkligen flippade min flickvän ut ... Kinda ger mig några idéer för hennes dator
Old 18 juni 2008, 04:38
Givargruppen

samma hände för mig är inte säker på om hon tror att dess cool eller inte tho hon sa du geek! när mina nerladdningar är klar med min pc säger DITT DOWNLOADS är kompletta till 100% genom det sätt på min pc kallas Vikki nu

Citat:
Ursprungligen postat av kanoakavirus View Post
Följt din länk, och nu när allt jag logga ut datorn säger "hej då kano" och när jag loggar in på det, säger "hej kano" Det är verkligen flippade min flickvän ut ... Kinda ger mig några idéer för hennes dator

Old 19 juni 2008, 11:51
Givargruppen

Citat:
Ursprungligen postat av pete21 View Post
... för övrigt min pc kallas Vikki nu
Sød att ... Det är en awefull namn. Minst kalla det Sonny, eller om det måste vara en flickor namnet, välj något annat än Vikki ...

Cheers:
Chris
Old 20 juni 2008, 01:16
Givargruppen

och det var en bra film

Old 25 oktober 2008, 10:32
New Member Group

Hej Vikki var ett bra namn på en dator .. mer om en Will Smith fan .. och jag följde den webbplatsen .. tack jag alltid undrat hur man gör det mig själv ..

ps min comps heter Sheila
Old 2 november 2008, 03:14
New Member Group

Har ingen nämnt Microsoft Sam?
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.