mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Flera "saker" som går fel på laptop

Reply

Thread Tools
Old 10 augusti 2008, 14:12
Ledamot Gruppen

Default Flera "saker" som går fel på laptop

Verkar min sista konversation om min kompis dator har gjort min laptop Go Ape på mig. Jag hade en Windows Update störning och startas där jag hälsades med en härlig BSOD. Startar om, samma igen, inaktivera vila och ta en titt på problemet, och det visar sig vara föraren utsläppen. Inte ett problem, startar skrivbordet upp vid vilket tillfälle jag stänga av min laptop och koppla bort den (batteri lämnas ut att förlänga sin 1h 12m livet) jag hitta en Vista reparation guide i MSKB och det finns en disk som gör anspråk på att lösa problemet . Jag vänder min laptop på och det går bort. Ingen varning och det var omedelbar. Jag såg strömlampan kom igen och innan du kunde blinka det gick. Här vill jag även "stora" försökte alla möjliga saker och kunnat förlita sig på att dra ut hårddisken och försöka lura i en annan dator och när jag koppla in den i någon annan maskin it wont boot. Brukar börja med. Så min HDD är stekt. Vad jag vill veta är:

A) Det finns viktig information på den hårddisken, kan det återkrävas?
B) Finns det några kontroller jag kan göra så min nya HDD doesnt get stekt också?
C) Har någon annan hade nyligen problem med BSOD och Windows Update?
Old 10 augusti 2008, 14:44
Moderator-gruppen

Citat:
A) Det finns viktig information på den hårddisken, kan det återkrävas?
Ja, troligtvis / förhoppningsvis. Har du provat att koppla in den till en annan dator som slav enhet, alltså inte det man kängorna? Du kan behöva få en adapter för att göra detta även om det är en bärbar enhet, de är inte dyra dock.

Citat:
B) Finns det några kontroller jag kan göra så min nya HDD doesnt get stekt också?
Inte riktigt. Låter som en bisarr problem, men jag är inte säker på om hårddisken är faktiskt stekt. Vad händer när du startar den bärbara datorn upp exakt? Med och utan hårddisk?

Citat:
C) Har någon annan hade nyligen problem med BSOD och Windows Update?
Don't think so. Låter som de två sak är oberoende.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 10 augusti 2008, 14:54
Ledamot Gruppen

Väl under alla omständigheter med min laptop HDD ansluten någon dator startar inte. ta bort det och bort du gå. Utan köra i min laptop den stövlar, kontrollerar DVD-enheten då får göra något annat. med det i det ingen makt alls.
Old 10 augusti 2008, 14:57
Moderator-gruppen

I vilket fall du har rätt i att tänka hårddisken skruvas.

Det låter också som om det inte kommer att komma tillbaka för att låta dig få saker utanför det. Du kan skicka det till PC World eller liknande för dem att försöka återvinna den, men de kommer att debitera dig en arm och ett ben för den.

Är den bärbara datorn under garantin fortfarande?

Old 10 augusti 2008, 15:30
Ledamot Gruppen

Det är ja jag hoppas bara jag kan hitta kvittot befor oktober .. Bör alright en IM i något trängande behov av det just nu bara filerna lol.

Jag vet att min OS isnt omfattas av garantin, men illa kontrollera om hårddisken är stekt är och se om min info kommer tillbaka för
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Önskar att jag kunde märka detta bättre, men allt jag kan tänka är "olika frågor" rosway Windows-operativsystem 0 4 juni 2009 17:44
Hårddisk Fel om uppstart - "Disk Error" "Tryck på valfri tangent för att starta" ashaiba General Hardware Chat 6 13 mars 2009 15:56
Vad med alla "Nyheter Bot" saker. det gillar 1.000.000 av dem! cheesepuff Gemenskapen Nyheter & Chat 4 12 mars 2008 04:48
Bärbar dator inte startar, "syntax" eller "disk error". aechain Windows-operativsystem 5 24 januari 2008 15:45
"vilken laptop ska jag köpa, Buchanan?", "er, jag ska titta runt" Buchanan Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 15 12 november 2007 11:29
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.