![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Killar ... Jag var tidigare i dag läser ett ämne om dataintrång (inte att jag är en hacker naturligtvis). Jag tyckte att de kan ansluta till din dator genom "fil-och skrivardelning" med NetBIOS. Jag följde en enkel handledning och beslutade Jag ville se om jag kan komma in på min egen dator, bara för att se om min trygghet är bra. ![]() Så jag gick på ett vänner dator och "ping'ed mig använda min IP-adress. Jag har Outpost Firewall Pro 2009 och en träff (nr paket emot) Sedan jag blev outpost brandvägg avstängd och fått alla paket skickas ... Efter pinga min dator och ta emot data från det jag bestämde mig för jag kommer att försöka hacka använder NetBIOS. Detta var mitt kommando: nbtstat-en <myipaddress> Detta är tänkt att sätta upp NetBIOS fjärransluten dator tabellen, men det tog upp "Värd hittades inte". Mina vänner datorn inte är ansluten till gruvan med hjälp av en server eller något, infact dess inte ansluten till det alls, bara via Internet. Har NetBIOS endast arbeta med ett lokalt nätverk (dvs. flera datorer anslutna till varandra via en server?) ![]() Eller vill du bara behöver en Internet-anslutning, eller gör jag några kommandon fel, jag skulle verkligen vilja testa min säkerhet, kan någon hjälpa? Tack till alla som kan ... som vanligt ![]() Förlåt att jag cant hjälpa någon på sistone heller, jag har fullt upp, inte att jag dont visa mig med ganska crappy svar ändå lol ... |
|
| |||
| |||
| Det är viktigt att din brandvägg (router?) Blockerar NetBIOS över Internet, dvs över TCP / IP. Även i ett WiFi hotspot bör du inte har några delade mappar. Gå till rgc.com att kontrollera om din setup är säkert. Kör Shields Up program.
__________________ Jag tror att jag är en signatur därför jag finns! Jag tror att en högre som har mig som en signatur ... |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Ansluta till Internet på en annan dator via Bluetooth | marky7890 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 21 april 2009 12:59 |
| Monitor inte ansluta till datorn | satellite08 | General Hardware Chat | 6 | 20 januari 2009 12:01 |
| Dator inte ansluter via routern men trådlösa fungerar! | dfr200764 | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 2 oktober 2008 10:42 |
| Kan jag stoppa datorn från att automatiskt ansluta till ett nätverk? | buuuddy | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 20 juli 2008 14:03 |
| Använda NetBIOS | antbann | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 3 juni 2008 09:00 |
| Thread Tools | |
| |