![]() |
|
| |||
| |||
| Jag fick en dator med 3gigs RAM och 320HDD. Dual Processor etc, etc, Om jag skulle installera XP på det och skulle det ha det igång? Tack på förhand |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Fråga är inte meningsfullt.
| |||
| |||
| Din rätt om hur jag formulerade frågan. Jag köpte ett nytt skrivbord med ovanstående specifikationer. Om jag installerar Windows XP Pro, skulle det köras som en mästare? 3gigs RAM bör göra det ganska snabbt skulle jag tro. Så ska jag installera XP Pro på det eller hålla det med vista sp1? Bara dina tankar om detta är vad jag ska göra mitt determation från. Ett stort tack till er båda, MPenney |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Bo med Vista SP1. Varför gå ett steg tillbaka. XP är gamla, Vista är nytt. Jag kommer att uppgradera alla våra hem och kontor datorer till Vista detta juluppehållet, skulle lika gärna kunna bli aktuell.
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
![]() Och ja, jag skulle säga pinne med Vista SP1 om du inte verkligen har problem med det. Mitt System: Första OC
|
|
| |||
| |||
| Jag instämmer i att det tar ett steg tillbaka, jag är inte hittas av alla kompatibilitetsproblem, även om du kan ställa in dem att köra i xp. Men Windows 7 kommer ut snart också. När vi väl vänja sig vid vista (som jag hade på min laptop) det var inte dåligt, espacially gör några tweeks kommer vi att få Windows 7 im säker på varje ny station köpt. Och jag märker ni båda fortfarande använder XP, som isnt dåligt. Att gå från Vista till Windows 7 snart och vista har varit ute * 2years?) Alla tankar om detta? |
|
| |||
| |||
| Tja om du har en kopia av Vista som du kan sätta på, gör det, om du skulle behöva köpa en, skulle jag vilja säga hålla fast vid XP (sorry från mitt sätt att läsa den det lät som trodde att du hade en kopia, men nu från vad du säger, det låter som du inte) Men jag tror inte att det är så mycket skillnad mellan Vista och Windows 7 som det var mellan XP och Vista. |
|
| |||
| |||
| Microsoft har aldrig avsett till att ha en sådan stor skillnad mellan ME och XP, och har svurit att det aldrig kommer att bli en sådan stor skillnad igen. Windows 7 - Ja det är som kommer, men det är ett mycket långt borta. Det kan vara på nya datorer i slutet av 2009 runt jul, men vem vet. Jag har också en teori om att en del av IT-platser kommer att helt hoppa över Vista och rulla från XP till Windows 7. Som thingie sagt, det finns också mindre eller en skillnad mellan Vista och 7.
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Varför är det så att OS är installerat och du har ingen möjlighet att installera om OS? Det vore trevligt om de kastade i en iso av den med nyckel att använda om du måste göra en ren installation. Kan du kontakta tillverkaren och be om en eller finns det ett sätt att berätta vad ditt serienummer är? Inte för att vara som en hacka metod men mer eller mindre om du behöver låna someones eftersom du inte vill betala $ för disken. Snälla ta inte den här kommentaren på fel sätt. Som alltid Tack, ServerGuy MPenney |