mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Nya operativsystemet stora dagen är nära!

Reply

Thread Tools
Old 4 December 2007, 04:45
Ledamot Gruppen

Default Nya operativsystemet stora dagen är nära!

Hej, Jag har beställt den och jag är som en stor glada barn väntar på min nya laptop 160gig interna hårddisken som skall levereras. När jag installerar jag använder möjligheten att sparka Microshaft ut en gång för alla och installera ubuntu. Det enda problemet är att jag har ett par uppgifter jag behöver göra på regelbunden basis, såsom användning redigeringsprogram för att uppdatera min Pronto (användaren design fjärrkontroll) som talar via USB och uppdatera min satellit box via en NUL 9pin kabel, Jag kommer också att inom en snar framtid vill ansluta datorn till en webbkamera bifogas mitt teleskop, jag är en man med många fritidsintressen. Mitt problem är att de flesta av dessa verksamheter är huvudsakligen tillgodoses XP operativsystem men jag vill inte att hållas fången att XP bara på grund av detta. När jag har installerat ubuntu Jag funderar på att installera VMWare och undrade hur många av er därute, som har betydligt mer erfarenhet än jag, kan ge råd om hur de behöriga denna programvara för att köra XP-program i Linux som kräver att vidarebefordra information till ansluten hårdvara. Skicka inte råda en dual boot alternativ som jag är fast besluten att göra uppehåll, och Ubuntu kommer vara min enda verksamma system.Thanks
Old 4 December 2007, 15:08
Moderator-gruppen

Jag tror inte du kommer att kunna uppnå vad du vill om du inte kan få Linux-drivrutiner för det verkligen.

Varför inte bara ha en dual boot?

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 5 december, 2007, 01:41
Sin
Ledamot Gruppen

Jag skulle säga ditt bästa insatsen skulle vara att använda vin. Det är en Open Source genomförandet av Windows API ovanpå X, OpenGL, och Unix. Klicka här för att kolla: http://www.winehq.org/
Old 5 december 2007, 01:46
Ledamot Gruppen

Tack serverguy, men som jag sa att jag verkligen inte vill använda dubbel uppstart. VMware är ett virtuellt skrivbord som du kan installera XP och jag har sedan fått veta att du kan också installera drivrutiner till det så varför skulle inte ni att det skulle fungera. Det verkar för mig att om jag på datorn att göra en 10 minuters jobb det tar 30 minuter eftersom det uppdateringar och att uppdateringar för tillfället och det är vad jag vill komma ifrån. Man talar ubuntu kan få problem vid första med inställningarna, men en gång gjort uppdateringar ar betydligt mer logiskt och göra vad du talar om det i stället för att göra saker bakom din rygg. Jag tror att VMWare kan vara svaret på mitt problem, men som du säger vad du gör jag skulle vilja veta varför.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
IE 8 stöds inte på detta operativsystem BreannaRice Webbläsare & FTP Klienter 0 19 juni 2009 02:35
Favoritgrupper Operativsystem? KanoakaVirus General Software Chat 39 28 mars 2009 15:39
Vilket operativsystem? tomthedrummer1992 Windows-operativsystem 5 12 maj 2008 14:20
Operativsystem och Ram megabyte Processorer, moderkort & RAM 8 8 november 2007 16:34
Vilken är den bästa linux OS (Operativsystem) finns det? nicene98 Linux & Alternativa OS 3 30 mars 2007 18:21
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.