mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Open source produkter eller mikro mjuka produkter?

Reply

Thread Tools
Old 3 mars 2007, 01:27
New Member Group

Default Open source produkter eller mikro mjuka produkter?

Hej alla,
Open source eller mikro mjuk som du föredrar? kan du berätta varför du vill det?

Jag föredrar öppen källkod products.Because Det ger bättre lösning och minska min investeringskostnad ..

Hälsningar,
Old 14 Mars 2007, 10:10
Ledamot Gruppen

Absolut öppen källkod av många skäl, nummer ett är kostnaden.

Problemet kommer när man har hundratals datorer i ditt företag, hitta någon att lösa problem med det. Microsoft har utbildat många människor att behålla sina produkter utan att hitta någon att leta efter en Open Source Software Suite är mycket svårare.
Old 14 mars 2007, 10:17
Administrator Group

Jag har ett bra exempel med den senaste forum uppgraderingen.

När jag installerade open source gratis forum kom jag över ganska inget stöd när jag ville annons seo mods etc.

VBulletin dock finns ingen 1 om stöd som betalats ut och bara modded från övriga organisationer som vBSEO.

Från ett stöd vinkel jag föredrar att ha stöd i stället för att spara på priset.

Dave.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 14 Mars 2007, 10:27
Ledamot Gruppen

Jag använder vBulletin och med en miriad av Hacks och mods, förvandlas den till en fullt fungerande webbplats, det är ett mycket fint program.

Jag kan hålla med Dave på forum frågan fri programvara inte kan stödjas liksom betald. Tänk på det, människor i Vb betalt för att fixa våra problem, människor som open source-projekt som inte är det. De lösa fel på sin fritid.
Old 15 Mars 2007, 08:31
Ledamot Gruppen

Open source-teknik kan anammat om budgeten är ett problem. Problem som nämns om öppen källkod är mer på webb-skript. Det är stabila öppen källkod med populära äganderättsligt motsvarighet. Exempelvis GIMP för Photoshop, Linux för Windows, MySQL för MSSQL, och många fler. Den ökande populariteten för öppen källkod är att minska kostnaderna för egenutvecklade applikationer. Den springande punkten är öppen källkod och proprietära program kan samexistera.
Old 17 mars, 2007, 06:24
Ledamot Gruppen

Jag gillar öppen källkod för att jag tycker att "göra det själv" sida har det. På senare tid har företagen kommer att täcka det tomma utrymmet i tjänst och de är också att stödja utvecklingen via donationer som är bra.

Ingenting är verkligen gratis, du har en kostnad på pengar eller tid. Det är bra att kunna välja.

Sandra.:)
Old 17 mars, 2007, 21:08
Ledamot Gruppen

På ett sätt jag gillar båda! För om jag skulle installera en Linux OS på datorn då det skulle vara en utmaning eftersom jag skulle behöva lite stöd.

Om jag skulle installera Windows OS så jag vet att jag skulle backas upp och jag kunde inte gå fel!

Båda har sina upp och avigsidor!
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Lager programvara - Med hjälp av streckkoder på produkter tama4tama Office Suites & Applications 1 4 juni 2009 04:41
Open source pålitliga DNS-server-lösning syer Linux & Alternativa OS 0 30 maj 2009 18:03
Open source videoredigering mjuk pest79456 Multimedia & Codecs 1 26 januari 2009 04:22
Min öppen källkod ramblings / news Cew27 Linux & Alternativa OS 2 12 oktober 2008 10:46
Open Office och Mirco mjuk kontor ken979 Office Suites & Applications 2 12 august 2007 04:22
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.