![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej alla, Open source eller mikro mjuk som du föredrar? kan du berätta varför du vill det? Jag föredrar öppen källkod products.Because Det ger bättre lösning och minska min investeringskostnad .. Hälsningar, |
|
| |||
| |||
| Absolut öppen källkod av många skäl, nummer ett är kostnaden. Problemet kommer när man har hundratals datorer i ditt företag, hitta någon att lösa problem med det. Microsoft har utbildat många människor att behålla sina produkter utan att hitta någon att leta efter en Open Source Software Suite är mycket svårare. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag har ett bra exempel med den senaste forum uppgraderingen.
När jag installerade open source gratis forum kom jag över ganska inget stöd när jag ville annons seo mods etc. VBulletin dock finns ingen 1 om stöd som betalats ut och bara modded från övriga organisationer som vBSEO. Från ett stöd vinkel jag föredrar att ha stöd i stället för att spara på priset. Dave. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Jag använder vBulletin och med en miriad av Hacks och mods, förvandlas den till en fullt fungerande webbplats, det är ett mycket fint program. Jag kan hålla med Dave på forum frågan fri programvara inte kan stödjas liksom betald. Tänk på det, människor i Vb betalt för att fixa våra problem, människor som open source-projekt som inte är det. De lösa fel på sin fritid. |
|
| |||
| |||
| Open source-teknik kan anammat om budgeten är ett problem. Problem som nämns om öppen källkod är mer på webb-skript. Det är stabila öppen källkod med populära äganderättsligt motsvarighet. Exempelvis GIMP för Photoshop, Linux för Windows, MySQL för MSSQL, och många fler. Den ökande populariteten för öppen källkod är att minska kostnaderna för egenutvecklade applikationer. Den springande punkten är öppen källkod och proprietära program kan samexistera. |
|
| |||
| |||
| Jag gillar öppen källkod för att jag tycker att "göra det själv" sida har det. På senare tid har företagen kommer att täcka det tomma utrymmet i tjänst och de är också att stödja utvecklingen via donationer som är bra. Ingenting är verkligen gratis, du har en kostnad på pengar eller tid. Det är bra att kunna välja. Sandra.:) |
|
| |||
| |||
| På ett sätt jag gillar båda! För om jag skulle installera en Linux OS på datorn då det skulle vara en utmaning eftersom jag skulle behöva lite stöd. Om jag skulle installera Windows OS så jag vet att jag skulle backas upp och jag kunde inte gå fel! Båda har sina upp och avigsidor! |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Lager programvara - Med hjälp av streckkoder på produkter | tama4tama | Office Suites & Applications | 1 | 4 juni 2009 04:41 |
| Open source pålitliga DNS-server-lösning | syer | Linux & Alternativa OS | 0 | 30 maj 2009 18:03 |
| Open source videoredigering mjuk | pest79456 | Multimedia & Codecs | 1 | 26 januari 2009 04:22 |
| Min öppen källkod ramblings / news | Cew27 | Linux & Alternativa OS | 2 | 12 oktober 2008 10:46 |
| Open Office och Mirco mjuk kontor | ken979 | Office Suites & Applications | 2 | 12 august 2007 04:22 |
| Thread Tools | |
| |