![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej killar, jag har en Compaq desktop PC som inte kommer att starta upp från XP Home Edition disk. Här är vad som händer. Jag sätter i CD-skivan och starta om comp. Då visas "Tryck på valfri tangent för att starta från CD ..." Den tidpunkten dialogrutan startar och .... visas efter ordet CD. I det här läget om du trycker på ett tangentbord viktigaste man kommer att göra en av två saker 1) timern stannar vid "från CD ..." och det kommer inte att starta från hårddisken 2) timern kommer inte att stoppa och komp kommer att starta upp som vanligt Jag använder ett USB-tangentbord för detta, men jag har försökt koppla den till PS / 2 och jag likaledes dystra resultat. Alla förslag eller lösningar jag kan försöka vara mycket uppskattad . |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| USB-tangentbord fungerar inte i DOS.
| |||
| |||
| Ok, punkt fattas. Jag har använt en PS / 2 till USB-omvandlaren för att ansluta tangentbordet till PS/2-tangentbord kortplatsen. Samma problem. Har jag någon köpare till det här? Mitt syfte redan för det gör en ren installation av XP. Torka alla gamla grejer bort och börja om från nytt. |
|
| |||
| |||
| Jag har haft problem med USB-enheter under post fas. Var uppmärksam på ditt tangentbord. Dos det tänds alls? Om du inte får något svar under uppstart, men det lyser när Windows startar sedan id finna ett vanligt PS2-tangentbord. Jag hade samma problem när jag ville installera xp. Jag är också med hjälp av en billig $ 10 usb-tangentbord så att kan vara anledningen till det var släpar under nedräkning. |
|
| |||
| |||
| Ja, det ska lysa upp ibland och ibland kommer det inte. När det lyser upp, jag trycker på en knapp och "starta från skivan" dialog kommer att frysas. Detta driver mig nötter ... |