mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Software > General Software Chat

Register

Photoshop CS

Reply

Thread Tools
Old 21 oktober 2006, 15:01
Ledamot Gruppen

Default Photoshop CS

Jag har varit en ivrig beundrare av Paint Shop Pro för de flesta av mina grafiska krav som visserligen ganska begränsade.

Men jag har chansen att få PS till ett rimligt pris och undrade om det verkligen var värt det? Jag är inte en grafik guru på något sätt, men jag börjar göra mer och mer designarbete, teman i synnerhet.

En tvingande skäl att göra förändringar eller skulle jag ha det bättre att hålla sig till vad jag vet bäst?
Old 21 oktober 2006, 15:17
Ledamot Gruppen

Default Photoshop CS

Personligen kan jag inte se någon mening med att få det. Jag använder Photoshop 7, och jag tror inte att det finns några större skillnader mellan de två.
Min vän som har CS sa att det var egentligen inte värt pengarna för att uppgradera den.

Och förresten, vad betyder CS står för?
Old 22 oktober 2006, 01:58
Ledamot Gruppen

Default Photoshop CS

CS 2 kan redigera HDR bilder och thats allt jag känner till skillnaden mellan Photoshop CS och CS 2. Photoshop har mycket mer foto redigeringsverktygen än någon annan. För dem som vill ha en karriär inom grafisk design eller filmer det är vad du har att vara en expert på. För en hel del grafiska designwork gillar logo design och broschyrer Adobe Illustrator är bättre men kan inte redigera bilder med eller färg. De flesta av skillnaderna mellan Photoshop versionerna kommer att vara i bildredigering funktioner som färg redigering HDR kompositering helande verktyg och kompatibilitet med nya filtyper och operativsystem.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.